Ile kosztuje instalacja gazowa do samochodu?

Zasilanie silnika gazem LPG jest w Polsce bardzo popularne. Klienci czasami decydują się na seryjne instalacje, ale zdecydowanie częściej wybierane są warianty montowane poza ASO. Cena instalacji zależy od modelu auta i typu silnika. Zależy ona od typu instalacji, marki oraz warsztatu.

Instalacja LPG przynosi wymierne korzyści, a ceny takich systemów wyraźnie spadły.Instalacja LPG przynosi wymierne korzyści, a ceny takich systemów wyraźnie spadły.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Maciej Gis

Po polskich drogach porusza się ponad 3 mln pojazdów z silnikami przystosowanymi do zasilania LPG. Popularność tego rozwiązania przekłada się na szeroką ofertę produktów. Ich cenę warunkuje szereg czynników, w tym model auta, typ silnika, jego moc oraz rodzaj użytych komponentów instalacji.

Co wpływa na cenę instalacji LPG?

W rzeczywistości wszystko zależy od jednostki napędowej, bo pod nią należy dobrać poszczególne elementy instalacji. Na przykład silniki o dużej objętości skokowej (6- i 8-cylindrowe), dysponujące znaczną mocą i wysokim, chwilowym zapotrzebowaniem na paliwo, wymagają większej liczby wtryskiwaczy i o wiele bardziej wydajnego reduktora lub dwóch reduktorów. Z kolei w małym, miejskim aucie wystarczą zazwyczaj trzy lub cztery wtryskiwacze (w zależności od liczby cylindrów) i reduktor o dość niskiej wydajności.

Składową ceny jest też wybór sterownika instalacji – mogą być droższe i lepszej jakości oraz tańsze, mniej wymagające wersje. Zasadniczą rolę odgrywa marka. Znany i popularny producent instalacji może dać np. dłuższą gwarancję i oferować większą sieć warsztatów zajmujących się serwisem. Wpływ na koszt ma też sam montaż.

Orientacyjne ceny instalacji gazowych:

  • Instalacje LPG do samochodów gaźnikowych – ok. 1500 zł,
  • Instalacje LPG do samochodów z jednopunktowym wtryskiem paliwa – 1800–2000 zł,
  • Instalacje LPG podciśnieniowe do samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa (3 i 4-cylindrowe) – 2000–2300 zł,
  • Instalacje LPG podciśnieniowe do samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa (5 i 6-cylindrowe) – 2300–2800 zł,
  • Instalacja LPG sekwencyjnego wtrysku gazu (3 i 4-cylindrowe) – 2500–4000 zł,
  • Instalacja LPG sekwencyjnego wtrysku gazu (5 i 6-cylindrowe) – 3000–5000 zł,
  • Instalacja LPG sekwencyjnego wtrysku gazu (8-cylindrowe) – 5000–7500 zł,
  • Instalacja LPG ciekłego wtrysku gazu – 6000–7500 zł,
  • Instalacja LPG ciekłego wtrysku gazu (6-cylindrowe) – 7000–9000 zł,
  • Instalacja LPG sekwencyjnego wtrysku gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (4-cylindrowe) – 4000–5500 zł,
  • Instalacja LPG sekwencyjnego wtrysku gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (6 i 8-cylindrowe) – 5000–6000 zł,
  • Instalacja LPG ciekłego wtrysku gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa od 9000 zł.

Jakie koszty dodatkowe pojawiają się po montażu LPG?

Warto pamiętać, że zamontowana instalacja LPG, to nie tylko oszczędność. To także dodatkowe obowiązki – przeglądy i czynności serwisowe. Zaleca się częstszą wymianę świec zapłonowych czy regulację zaworów.

Poza tym, decydując się na instalację gazową, trzeba pamiętać również o wyższych kosztach badania technicznego czy potencjalnie droższym ubezpieczeniu. Właściciele aut osobowych z tradycyjnymi silnikami (benzynowymi i wysokoprężnymi) płacą na stacji diagnostycznej 99 zł. W przypadku aut z instalacją LPG koszt ten wynosi 162 zł. Różnice w ubezpieczeniu mogą wynieść od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej