Kosiarką po Eau Rouge - Honda się rozkręca

Niedawno Honda ustanowiła oficjalny rekord prędkości kosiarki do trawy. Teraz Tiago Monteiro postanowił sprawdzić jej prowadzenie na jednym z najtrudniejszych zakrętów świata - Eau Rouge

Obraz
Marcin Łobodziński

Eau Rouge to najsłynniejszy zakręt w kalendarzu Formuły 1 na jednym z najsłynniejszych torów wyścigowych świata Spa-Francorchamps. Mówi się, że trzeba mieć jaja by bolidem F1 przejechać Eau Rouge bez odpuszczania gazu i jednocześnie być niespełna rozumu by na tym zakręcie wyprzedzać. Jak się okazuje takich kierowców w stawce F1 jest wielu, ale jak nazwać kierowcę, który postanowił przejechać ten zakręt najszybszą kosiarką do trawy świata i do tego na mokrej nawierzchni?

Obraz

Co gorsza prowadzi się dość specyficznie, a i warunki nie były najlepsze. Tak czy inaczej udało się na dojściu do zakrętu uzyskać prędkość 130 km/h i udało się skosić trochę trawy na poboczy legendarnego toru, ale najlepiej jak sam kierowca się na ten temat wypowie:

Ścigałem się na torze w Spa wieloma różnymi samochodami, ale tym razem wrażenia były zupełnie inne! Ta kosiarka jest bardzo szybka i bardzo czuła na ruchy kierownicą, co utrudnia jazdę z dużą prędkością. Z uwagi na ogromną moc zapewniającą nieziemskie przyspieszenie, pokonanie zakrętu Eau Rouge wymaga dużego skupienia, szczególnie na mokrej nawierzchni.

Honda's Mean Mower takes on the legendary Eau Rouge corner at Spa

Projekt Mean Mower miał zademonstrować ducha innowacji Hondy i jej sportowe dziedzictwo, a także przypomnieć, że japońska firma produkuje nie tylko samochody. Kosiarka Mean Mower została zaprojektowana i zbudowana w Wielkiej Brytanii przez Team Dynamics - partnera brytyjskiego oddziału Hondy w serii wyścigów BTCC (British Touring Car Championship).

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa