Koniec targów we Frankfurcie. Zostaną przeniesione do innego miasta

Europejskie targi motoryzacyjne sukcesywnie tracą na znaczeniu. W dobie Internetu i wirtualnych premier liczba chętnych do uczestnictwa w takich wydarzeniach znacząco spadła, co siłą rzeczy sprawiło, że firmy z branży także podają w wątpliwość sens organizowania targów. Pierwszą ofiarą takiego stanu rzeczy będzie Frankfurt Motor Show.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

To oficjalny koniec targów we Frankfurcie. Jedno z najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych na Starym Kontynencie zmieni nie tylko format, ale i lokalizację. Organizatorzy, czyli niemieckie stowarzyszenie przemysłu motoryzacyjnego (VDA), poinformowali, że najbliższa edycja imprezy zaplanowana na 2021 rok nie odbędzie się we Frankfurcie.

Jako oficjalny powód takiej decyzji wskazano wygaśnięcie umowy z Messe Frankfurt - zarządcą terenów targowych. To dość zaskakujące, gdyż jeszcze w październiku 2019 roku docierały do nas informacje o prowadzonych rozmowach dotyczących przyszłości niemieckiej imprezy i słowem nie wspominano wówczas o ewentualnej zmianie lokalizacji.

Nie wiadomo jeszcze, gdzie dokładnie zostanie zorganizowane alternatywne wydarzenie. Pod uwagę brane są następujące miasta: Berlin, Hamburg i Monachium. Finalistę mamy poznać w najbliższych tygodniach. Pośpiech jest zdecydowanie wskazany, jeśli impreza - tak jak zakładano wcześniej - ma odbyć się w 2021 roku.

Nie zdziwię się, jeśli zmiana lokalizacji będzie tylko gwoździem do trumny w kwestii podupadającej renomy takich wydarzeń. Przeniesienie Frankfurt Motor Show do innego miasta może sprawić, że liczba zarówno zwiedzających, jak i wystawców znacząco spadnie.

Niedawno pisaliśmy o podobnych problemach trapiących targi w Genewie, gdzie na jednej z hal zorganizowany zostanie tor do jazd testowych, by wypełnić pustkę po nieobecnych producentach, którzy zdecydowali się nie brać udziału w wydarzeniu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów