Koniec Focusa jest bliski. Ford zamierza zakończyć produkcję w Saarlouis

Wszystko wskazuje, że jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli Forda zniknie z rynku w 2025 roku. To graniczny termin, po którym staną taśmy fabryki w Saarlouis. Producent szuka alternatyw. Wśród nich nie ma jednak bezpośredniego następcy kompaktu.

Focus niedawno przeszedł lifting, dzięki któremu przetrwa kolejne trzy lataFocus niedawno przeszedł lifting, dzięki któremu przetrwa kolejne trzy lata
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Aleksander Ruciński

Zakłady w Saarlouis od dłuższego czasu są solą w oku Forda. Kilka tygodni temu dowiedzieliśmy się, że producent zamierza mocno ograniczyć ich działalność począwszy od końca sierpnia 2022 roku. To początek końca, który - jak dowiedzieliśmy się teraz - ostatecznie nadejdzie w 2025 roku. Potwierdził to sam szef marki, Stuart Rowley.

Za trzy lata linia produkcyjna Focusa w Saarlouis stanie, bez planów na produkcję następcy. Nie oznacza to jednak, że Ford zamierza spisać zakład na straty.

"Poszukujemy innych alternatyw na produkcję w Saarlouis, nie wykluczając innych producentów. W cyklu planowania nie uwzględniamy jednak żadnych nowych modeli, które miałyby powstawać w Saarlouis" - powiedział Rowley podczas niedawnego spotkania z dziennikarzami.

Przyszłość wspomnianych zakładów, które od 2018 roku produkują czwartą generację Focusa, jest niepewna głównie z uwagi na obecność innych, tańszych i bardziej dochodowych fabryk w Europie. to m.in. Craiova w Rumunii, gdzie powstaje popularna Puma, czy Kocaeli w Turcji, produkująca wiodącą gamę pojazdów użytkowych.

Jest też Walencja, której przyszłość stoi z kolei pod znakiem samochodów elektrycznych. Producent nie ukrywa jednak, że zarówno Saarlouis, jak i Walencję czeka w najbliższych latach redukcja zatrudnienia. "Rzeczywistość branży jest taka, że produkcja pojazdów elektrycznych będzie wymagać mniejszej liczby osób" - zakomunikował Rowley.

Fabryką, która otrzyma najwyższy priorytet, ma być natomiast Kolonia, gdzie w 2023 roku wystartuje produkcja nowego, elektrycznego SUV-a opartego na platformie MEB Volkswagena.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są