Trzy tysiące ludzi na bruk. Audi kończy produkcję flagowego elektryka

Produkcja modelu Audi Q8 e-tron w Brukseli zakończy się 28 lutego, co oznacza zamknięcie fabryki i zwolnienie około 3 tysięcy pracowników. Jak informuje Carscoops, firma osiągnęła porozumienie z pracownikami w sprawie "planu socjalnego".

Produkcja Audi Q8 e-tronaProdukcja Audi Q8 e-trona
Źródło zdjęć: © Autokult | Szymon Jasina
Mateusz Lubczański

Audi potwierdziło, że 28 lutego ostatni Q8 e-tron zjedzie z linii produkcyjnej w Brukseli. Decyzja ta prowadzi do zamknięcia zakładu i zwolnienia tysięcy osób. Po burzliwych negocjacjach zarząd i związki zawodowe uzgodnili "plan socjalny", który ma pomóc zwalnianym pracownikom.

W oświadczeniu firma podała: "oprócz już ogłoszonego dobrowolnego bonusu firmowego, plan socjalny zawiera wiele dodatkowych środków wsparcia dostępnych dla wszystkich pracowników. Obejmują one specjalne rozwiązania wiekowe dla osób powyżej sześćdziesiątego roku życia, usługi coachingowe oraz tzw. usługi outplacementu dla pracowników". Audi dodało, że łączna suma świadczeń powinna być ponad dwukrotnie wyższa niż wymagana prawem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Elektryczna Mazda 6e. Ale z tym ładowaniem to dajcie spokój, kto to widział

Thomas Bogus, dyrektor zarządzający zakładem w Brukseli, powiedział: "jestem bardzo zadowolony, że pomimo trudnych negocjacji udało nam się osiągnąć uczciwe porozumienie dla pracowników". Dodał: "ostatecznie wszyscy skupili się na najważniejszym i postawili pracowników w centrum swoich działań".

Tymczasem niemieckie fabryki Volkswagena mogą uniknąć podobnego losu dzięki chińskim producentom, którzy chcą rozszerzyć swoją obecność w Europie. Gernot Döllner z Audi zauważył, że takie działanie "obniżyłoby barierę wejścia dla tych konkurentów".

David Powels z Volkswagena stwierdził: "Jesteśmy otwarci na każdą dyskusję na każdy temat z każdym partnerem". Może to oznaczać produkcję chińskich samochodów elektrycznych w niemieckich fabrykach Volkswagena.

Volkswagen niedawno ogłosił plany eliminacji ponad 35 tysięcy miejsc pracy w Niemczech, redukcję produkcji o około 734 tysiące pojazdów oraz przeniesienie części produkcji. Sytuacja ta skłoniła firmę do poszukiwania nowych rozwiązań w obliczu nadmiaru mocy produkcyjnych.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach