Koncern Fuji Heavy Industries zmieni nazwę na Subaru Corporation

Samochody Subaru produkuje tak naprawdę koncern Fuji Heavy Industries. By zaznaczyć swój związek z motoryzacją, niebawem zmieni nazwę na Subaru Corporation.

Obraz
Marcin Łobodziński

Nazwa koncernu Fuji Heavy Industries być może przywodzi na myśl skojarzenia z techniką, ale niewiele mówi przeciętnemu klientowi. Dopiero nawa Subaru sprawia, że wszystko staje się jasne. Niemal 100 lat trzeba było czekać, aż jeden z najbardziej rozpoznawalnych producentów samochodów na świecie, otrzyma równie rozpoznawalną nazwę. 100 lat, ponieważ Subaru Corporation pojawi się przy okazji świętowania tej okrągłej rocznicy istnienia firmy.

Koncern FHI narodził się w 1917 roku, choć pierwsze auta marki Subaru na rynku pojawiły się dopiero w 1958 roku. Początkowo produkował sprzęt budowlany i sprzęty gospodarstwa domowego. W latach 50. rozpoczęto tworzenie działu zajmującego się samochodami. Pierwszym modelem produkcyjnym Subaru był zaprezentowany w 1954 roku samochód o niezbyt romantycznej nazwie Subaru 1500. Już wtedy było widać, że Subaru to nie prymitywne kopie aut amerykańskich, lecz zaawansowane technicznie samochody. Ten zgrabnie wyglądający pojazd dał początek nowemu rozdziałowi firmy. Niestety krótkiemu, bo chwilę później zawieszono produkcję z powodu braku możliwości dystrybucji.

To zdjęcie zna każdy fan marki. Subaru Leone z napędem na cztery koła i silnikiem typu boxer.
To zdjęcie zna każdy fan marki. Subaru Leone z napędem na cztery koła i silnikiem typu boxer.

Do produkcji samochodów powrócono dopiero pod koniec lat 50., a modelem, który miał na nowo otworzyć wspomniany rozdział w historii Subaru był maleńki 360. Był na tyle udany, że produkowano go do lat 70. W roku 1971 utworzył się kolejny, najważniejszy rozdział w historii firmy. To rozpoczęcie produkcji modelu Leone – auta z silnikiem Boxer i seryjnym napędem na cztery koła. Tę ideę zachowano do dziś w niemal każdym samochodzie marki. Warto zaznaczyć, że Leone był pierwszym samochodem osobowym, w którym stosowano to rozwiązanie. Od tego momentu Subaru stało się marką coraz bardziej rozpoznawalną, a swój najlepszy okres przeżywało w latach 80. i później 90. z takimi modelami jak Legacy i Impreza, które odnosiły sukcesy w rajdach samochodowych. Z czasem Subaru wycofało się z motorsportu i stało się marką znaną już głównie z napędu na cztery koła. Choć w przeciwieństwie do Mitsubishi nadal produkuje następcę kultowej, sportowej Imprezy, to fani marki czekają na powrót do lat świetności i do rajdów samochodowych.

Formalna zmiana nazwy koncernu z Fuji Heavy Industries na Subaru Corporation ma wejść w życie z dniem 1 kwietnia 2017. Wcześniej zostanie zatwierdzona na spotkaniu akcjonariuszy, które wyznaczono na 28 czerwca 2016 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny