Koncept Maserati Alfieri na pierwszych zdjęciach! [aktualizacja]

W Sieci pojawiły się już pierwsze zdjęcia nowego konceptu Maserati, który przyjął nazwę Alfieri.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Prezentowane zdjęcia nie są jeszcze poparte oficjalnym oświadczeniem prasowym, dlatego ich jakość nie jest najlepsza. Można się jednak spodziewać, że w najbliższym czasie włoski producent oficjalnie zaprezentuje pojazd genewskiej publiczności.

Nie mamy jeszcze pewności, jednak najprawdopodobniej koncept Alfieri zwiastuje nową generację Maserati GranTurismo. Pojawiły się również spekulacje, że może to być przedsmak mniejszego modelu, będącego potencjalnym konkurentem Jaguara F-Type. Maserati na razie ujawniło tylko tyle, że koncept Alfieri daje pogląd na nowy język stylistyczny tej włoskiej marki.

Koncept Alfieri to klasyczne coupé, które wyróżnia się elegancką i sportową linią nadwozia. Z przodu znajduje się zadziorny i muskularny pas przedni z ciekawie zaaranżowanymi reflektorami. Nie zabrakło oczywiście sporej atrapy chłodnicy z trójzębem umiejscowionym w jej centralnym punkcie. Jak na coupé przystało, Alfieri charakteryzuje się stosunkowo długą maską, łagodnie opadającą linią dachu i dość krótkim tyłem z wyraźnie zaakcentowanymi nadkolami i dwiema końcówkami wydechu.

Już wkrótce powinniśmy poznać więcej szczegółów na temat Alfieri.

Obraz

[aktualizacja 4 marca]

Maserati oficjalnie zaprezentowało koncept Alfieri. Jest to model, który powstał z okazji 100-lecia marki Maserati i zwiastuje przyszły język stylistyczny tego włoskiego producenta. Według oświadczenia prasowego Maserati styliści inspirowali się samochodami z przeszłości włoskiego producenta, takimi jak: 3500 GT, 5000 GT i A6 GCS-53.

Koncept bazuje na modelu GranTurismo MC Stradale, jednak jego rozstaw osi skrócono o 24 cm. Samochód mierzy 4590 mm długości, 1930 mm szerokości i 1280 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2700 mm. We wnętrzu zmieszczą się maksymalnie 4 osoby w układzie 2+2.

Źródłem napędu jest 4,7-litrowy silnik w układzie V8, który generuje 466 KM i 520 Nm momentu obrotowego. Pojazd wyposażono w 20-calowe felgi z przodu i 21-calowe obręcze z tyłu, pod którymi kryją się karbonowo-ceramiczne hamulce.

Maserati Alfieri Concept - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Maserati Alfieri Concept - na żywo z Genewy

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Maserati Alfieri Concept walkaround Geneva Motor Show 2014

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km