Kombi z potencjałem – Abt AS 4 Avant 3.0 TDI quattro Power (2012)

Pewnych rzeczy w samochodzie tuner nie może zmienić – na przykład objętości bagażnika. Co innego, jeśli chodzi o moc silnika, czego przykładem jest ten wóz Abta z 3-litrowym 300-konnym turbodieslem.

Obraz
Olgierd Lachowski

Pewnych rzeczy w samochodzie tuner nie może zmienić – na przykład objętości bagażnika. Co innego, jeśli chodzi o moc silnika, czego przykładem jest ten wóz Abta z 3-litrowym 300-konnym turbodieslem.

W styczniu pisałem, że Abt przygotowuje zestawy tuningowe do odświeżonego Audi A4. Wtedy tuner zaprezentował komputerowe wizualizacje pakietu stylistycznego, teraz pokazuje gotowy samochód.

Kombi Audi A4, zwane przez producenta Avantem, otrzymało nakładkę na przedni zderzak, imitacje wylotów powietrza na przednich błotnikach, listwy na progi, skromny fartuch pod tylnym zderzakiem i spojler dachowy. Wszystko pasuje do stylistyki samochodu poza wylotami powietrza na błotnikach, ale wcale nie trzeba ich kupować, by ozdobić swoje auto.

Obraz

Nie od dziś wiadomo, że do białego nadwozia świetnie pasują ciemne felgi. Taki zestaw kolorystyczny wykorzystał Abt. 20-calowe obręcze mają grafitowy kolor. Jest oczywiście i pewien zgrzyt. Model felg DR ma niesymetryczny wzór, ale tuner produkuje obręcze tylko w jednej wersji (dla kół prawych i lewych nie ma oddzielnych zestawów), co sprawia, że koła po lewej stronie kręcą się „z wiatrem”, a te założone po prawej stronie – „pod wiatr”. Do wyboru jest na szczęście komplet CR, z którym nie ma takiego problemu. Nie tylko tuningiem optycznym to Audi stoi. Abt zajął się też mechaniką auta.

Wóz został obniżony o 30 mm po zastosowaniu sportowych krótszych sprężyn. Alternatywą jest w pełni regulowane zawieszenie przygotowane przez KW, ale jego cena jest prawie 5-krotnie wyższa niż zestawu sprężyn.

Obraz

Abt oferuje dwa komplety hamulcowe do przedniej osi Audi A4. W przypadku prezentowanego samochodu mechanicy zastosowali 345-milimetrowe tarcze hamulcowe z 4-tłoczkowymi zaciskami. Możliwe jest także założenie 380-milimetrowych wentylowanych dysków Brembo z 8-tłoczkowymi zaciskami.

Na koniec kilka słów o jednostce napędowej. W tym aucie Audi zainstalowało 3-litrowy silnik o zapłonie samoczynnym, wspomagany turbosprężarką. W wersji produkcyjnej motor rozwijał moc 245 KM przy 4000-4500 obr./min, a jego moment obrotowy wynosił 500 Nm przy 1400-3250 obr./min. Po zastosowaniu przez Abta pakietu Power, który w tym przypadku oznacza, że jest przeprogramowywana centralna jednostka sterująca, widlasta szóstka Audi potrafi wykrzesać z siebie 300 KM przy 4000 obr./min i 570 Nm przy 2400-3200 obr./min.

Przekłada się to oczywiście na osiągi samochodu. Sprint do setki trwa o 0,40 s krócej niż w maszynie fabrycznej (teraz 5,70 s), a prędkość maksymalna została podniesiona do 255 km/h. A-czwórka pojechałaby znacznie szybciej, ale w obawie o trwałość opon Abt blokuje ją przy wspomnianych 255 km/h.

Obraz

Abt przewidział też możliwość wzmocnienia silników benzynowych. Klienci posiadający auto z 1,8-litrowcem o mocy 170 KM mogą podkręcić go do 211 KM, a właściciele wozów z 211-konną 2-litrową jednostką mogą liczyć na dodatkowe 59 KM.

Dane techniczne

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 300 KM przy 4000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,11 KM/l (seryjny – 82,58 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła quattro

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20” DR
  • Koła tylne: 9,0 x 20” DR
  • Opony przednie: 265/30 R 20
  • Opony tylne: 265/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1755 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,85 kg/KM (seryjny – 7,16 kg/KM)
  • Długość: 4699 mm
  • Szerokość: 1826 mm
  • Wysokość: 1406 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2808 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,70 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 255 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Źródło: Abt

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy