Kolekcja chłodzonych powietrzem Porsche sprzedana za 24 mln złotych!

Osiem samochodów Porsche 911 wystawiono na aukcji przygotowanej przez RM Sotheby w Londynie. Co je łączy? Poza marką i liczbą 911, przede wszystkim to, że należały do jednej osoby, która zbierała tylko wersje specjalne lub wyjątkowe modele. Inna cecha wspólna to rodzaj chłodzenia silnika - w każdym z tych aut odpowiada za to wyłącznie wentylator.

Oto kolekcja, warta 4 726 400 brytyjskich funtów, co w przeliczeniu na złotówki daje imponującą kwotę 24,246 mln. zł. Tylko dwa z ośmiu egzemplarzy sprzedano za cenę niższą niż milion złotych.Oto kolekcja, warta 4 726 400 brytyjskich funtów, co w przeliczeniu na złotówki daje imponującą kwotę 24,246 mln. zł. Tylko dwa z ośmiu egzemplarzy sprzedano za cenę niższą niż milion złotych.
Marcin Łobodziński
Teoretycznie w tym zestawieniu to żaden rarytas, bo sprzedany za skromne 106 400 funtów (546 tys. zł). Model 911 Turbo (typ 930) z 1989 roku napędza 3,3-litrowy boxer o mocy 304 KM. Od standardowego 911 Turbo z tego okresu wyróżnia się zwiększoną o 0,3 litra pojemnością motoru.
Teoretycznie w tym zestawieniu to żaden rarytas, bo sprzedany za skromne 106 400 funtów (546 tys. zł). Model 911 Turbo (typ 930) z 1989 roku napędza 3,3-litrowy boxer o mocy 304 KM. Od standardowego 911 Turbo z tego okresu wyróżnia się zwiększoną o 0,3 litra pojemnością motoru.
Nieznacznie droższy od niego jest starszy egzemplarz 930 Turbo z 1977 roku, który osiągnął cenę 140 000 funtów (718 tys. zł). Ma standardowy, 3-litrowy silnik o mocy 248 KM. Co w nim wyjątkowego? To pierwsze Porsche 911 z turbodoładowaniem w wersji drogowej.
Nieznacznie droższy od niego jest starszy egzemplarz 930 Turbo z 1977 roku, który osiągnął cenę 140 000 funtów (718 tys. zł). Ma standardowy, 3-litrowy silnik o mocy 248 KM. Co w nim wyjątkowego? To pierwsze Porsche 911 z turbodoładowaniem w wersji drogowej.
To Porsche 911 Carrera RS 2.7 Lightweight jest prawdziwą klasyką i jedną z najbardziej kultowych odmian 911 w historii. Bardzo lekki wóz był w zasadzie drogową bazą do tworzenia wyścigówki czy rajdówki. W 1973 roku, w którym powstał ten egzemplarz, nawet nie trzeba było w nim zbyt wiele modyfikować. Samochód, który tu widzicie sprzedano za 224 000 funtów (1,1 mln zł).
To Porsche 911 Carrera RS 2.7 Lightweight jest prawdziwą klasyką i jedną z najbardziej kultowych odmian 911 w historii. Bardzo lekki wóz był w zasadzie drogową bazą do tworzenia wyścigówki czy rajdówki. W 1973 roku, w którym powstał ten egzemplarz, nawet nie trzeba było w nim zbyt wiele modyfikować. Samochód, który tu widzicie sprzedano za 224 000 funtów (1,1 mln zł).
Porsche 993 Turbo S z 1998 roku to stosunkowo świeża historia. Ostatnie turbo z chłodzeniem powietrznym, a zarazem pierwsze z napędem 4x4. Za dostarczanie mocy na cztery koła odpowiada jednostka 3.6 o mocy 456 KM. Auto sprzedano za 313 600 funtów (1.6 mln zł).
Porsche 993 Turbo S z 1998 roku to stosunkowo świeża historia. Ostatnie turbo z chłodzeniem powietrznym, a zarazem pierwsze z napędem 4x4. Za dostarczanie mocy na cztery koła odpowiada jednostka 3.6 o mocy 456 KM. Auto sprzedano za 313 600 funtów (1.6 mln zł).
To egzemplarz z 1995 roku, model 993 Carrera RS Clubsport. Auto jest jednym ze 100 wyprodukowanych w celu homologacyjnym. W kabinie jest nawet klatka bezpieczeństwa, a pod pokrywą z tyłu pracuje motor o mocy 304 KM. Ten egzemplarz sprzedano za 403 200 funtów brytyjskich (2,07 mln zł).
To egzemplarz z 1995 roku, model 993 Carrera RS Clubsport. Auto jest jednym ze 100 wyprodukowanych w celu homologacyjnym. W kabinie jest nawet klatka bezpieczeństwa, a pod pokrywą z tyłu pracuje motor o mocy 304 KM. Ten egzemplarz sprzedano za 403 200 funtów brytyjskich (2,07 mln zł).
Niemal dwukrotnie wyższą cenę osiągnął model 964 Carrera RS 3.8 z 1993 roku. Bazujący na wariancie 3.6 jest ultra rzadką odmianą z większym motorem, osiągającym 304 KM. Jeden z 55 zbudowanych egzemplarzy sprzedano za 716 800 funtów (3,68 mln zł).
Niemal dwukrotnie wyższą cenę osiągnął model 964 Carrera RS 3.8 z 1993 roku. Bazujący na wariancie 3.6 jest ultra rzadką odmianą z większym motorem, osiągającym 304 KM. Jeden z 55 zbudowanych egzemplarzy sprzedano za 716 800 funtów (3,68 mln zł).
Porsche 911 (964) Turbo S Lightweight z 1993 roku jest napędzane boxerem 3.3 z turbodoładowaniem, osiągającym 386 KM mocy. Jest to jeden z 86 egzemplarzy, który na aukcji osiągnął cenę bagatela 974 400 funtów, a to jest 5 mln złotych! A to wciąż nie jest najdroższe auto w zestawieniu, choć rekordowo drogie 911 serii 964.
Porsche 911 (964) Turbo S Lightweight z 1993 roku jest napędzane boxerem 3.3 z turbodoładowaniem, osiągającym 386 KM mocy. Jest to jeden z 86 egzemplarzy, który na aukcji osiągnął cenę bagatela 974 400 funtów, a to jest 5 mln złotych! A to wciąż nie jest najdroższe auto w zestawieniu, choć rekordowo drogie 911 serii 964.
Aż 1 848 000 funtów ktoś zapłacił za to 993 GT2, co daje w prostym przeliczeniu równowartość 9,48 mln zł. Wyprodukowano tylko 57 drogowych egzemplarzy, każdy napędzany klasycznym boxerem 3.6 o mocy 436 KM.
Aż 1 848 000 funtów ktoś zapłacił za to 993 GT2, co daje w prostym przeliczeniu równowartość 9,48 mln zł. Wyprodukowano tylko 57 drogowych egzemplarzy, każdy napędzany klasycznym boxerem 3.6 o mocy 436 KM.

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km