Kolejny krok – BBR MX-5 2.0 Supercharger Stage 2 (2012)

Dwa lata temu BBR zaproponowało montaż sprężarki mechanicznej do Mazdy MX-5 z 2-litrowym silnikiem. Zmiana ta zwiększała moc jednostki napędowej do 238 KM. Teraz poczyniono kolejne kroki, które zaowocowały skokiem mocy do ponad 260 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Jak na auto o ponad 20-letniej historii Mazda MX-5 trzyma się na rynku doskonale. Oczywiście obecna konstrukcja ma nie 20 lat, tylko siedem. To już i tak dość dużo, choć trzeba przyznać, że takie samochody starzeją się znacznie wolniej od zwykłych kompaktów.

Od początku Mazda podąża jedną ścieżką, według której MX-5 nie musi mieć nie wiadomo jak mocnego silnika, a jej świetne osiągi i doskonałe prowadzenie mają brać się przede wszystkim z bardzo niskiej masy.

Waga auta jest rzeczywiście niewielka, bo wynosi około 1150 kg. Moce jednostek napędowych też są stosunkowo nieduże. Mniejszy z silników – 1,8-litrowy, generuje 126 KM, a większy o 200 cm[sup]3[/sup] w wersji europejskiej osiąga 160 KM.

Dwa lata temu brytyjskie BBR postanowiło dołożyć sprężarkę mechaniczną do mocniejszego motoru i uzyskało w ten sposób 238 KM mocy maksymalnej. Tuning nie ograniczył się do samego kompresora. Dodał też nową centralną jednostkę sterującą, międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego oraz wydajniejsze wtryskiwacze paliwa.

Obraz

W nowej, ulepszonej wersji pojawił się sportowy układ wydechowy, a także nowy kolektor wylotowy i sportowe filtry powietrza. Po raz kolejny przeprogramowano ECU. W rezultacie kompresor Eaton MP62 pomaga silnikowi rozwinąć słuszną moc 262 KM i moment obrotowy o wartości 282 Nm.

Podobnie jak w przypadku poprzedniczki przedsiębiorstwo tuningowe nie podaje osiągów małego japońskiego roadstera. Aby cieszyć się wzmocnioną wersją Mazdy MX-5, trzeba dysponować prawie 5500 funtów brytyjskich.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1999 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor Eaton MP62
  • Moc maksymalna: 262 KM przy 7130 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 131,07 KM/l (seryjny – 80,04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 282 Nm przy 5260 obr./min
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 290 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 280 mm
  • Koła przednie: 6,5 x 16″
  • Koła tylne: 6,5 x 16″
  • Opony przednie: 205/50 R 16
  • Opony tylne: 205/50 R 16

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1155 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,41 kg/KM (seryjny – 7,22 kg/KM)
  • Długość: 4020 mm
  • Szerokość: 1720 mm
  • Wysokość: 1245 mm
  • Rozstaw osi: 2330 mm
  • Obraz
  • Obraz
[1/2] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery