Kolejny kamień milowy CHERY – pięciomilionowy pojazd eksportowy trafił do polskiego klienta

Flagowy SUV CHERY – TIGGO 8 PHEV – będący wzorem inteligentnej mobilności, stanie się bohaterem wyjątkowej chwili. W Warszawie do polskiego klienta trafi pięciomilionowy samochód eksportowy marki.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Dziedzictwo TIGGO: od wizji do globalnego przywództwa.

Shaodong Zhu, wiceprezes wykonawczy CHERY International i CEO marki CHERY, podzielił się refleksją nad tą drogą:

"Dwadzieścia cztery lata temu dołączyłem do CHERY, a w 2005 roku miałem zaszczyt uczestniczyć w debiucie rodziny TIGGO. Jej misja była jasna: wypełnić lukę w segmencie SUV-ów, zająć unikalną pozycję na "błękitnym oceanie" i zbudować globalną więź emocjonalną poprzez nazwę "Totem Tygrysa". Najważniejsze jednak, że stworzyliśmy kompletną, międzynarodowo ustandaryzowaną gamę SUV-ów, w pełni opracowaną i należącą do CHERY."

Globalna ekspansja CHERY rozpoczęła się już w 2001 roku, gdy pierwsze 10 sedanów Fulwin trafiło na rynki zagraniczne. Prawdziwy przełom nastąpił jednak w 2005 roku wraz z debiutem rodziny TIGGO, która krok po kroku zdobywała kluczowe rynki Bliskiego Wschodu, Ameryki Południowej i kolejnych regionów świata. Do 2025 roku modele TIGGO były obecne już w ponad 110 krajach i przekroczyły 5 milionów wyeksportowanych samochodów – kluczowy fundament globalnej strategii marki.

© materiały partnera

Od eksportu produktów do przewagi technologicznej

Ewolucja CHERY – od pierwszych kroków w "eksporcie produktów" po dzisiejsze "wzmocnienie technologiczne" – pokazuje drogę marki od chińskiego producenta samochodów do globalnego gracza. Obecnie sieć produkcyjna CHERY obejmuje 19 zagranicznych zakładów montażowych, gwarantując lokalną jakość i szybkie reagowanie na potrzeby rynków.

© materiały partnera

Wyniki 2025: globalny impet wciąż rośnie

Od 22 lat CHERY utrzymuje pozycję lidera chińskiego eksportu samochodów osobowych, a rok 2025 tylko potwierdza tę dominację:

  • styczeń–sierpień 2025: 1 727 299 pojazdów dostarczonych na całym świecie (+14,5% r/r)
  • eksport zagraniczny: 798 804 sztuki (+10,8% r/r)
  • kamień milowy marki: sprzedaż miliona samochodów osiągnięta w zaledwie 8 miesięcy (1 078 626 sztuk)

Siła ludzi: pasja, która nie zna granic

Pięciomilionowy samochód CHERY to nie tylko liczba, ale przede wszystkim symbol pracy i oddania całego zespołu.

"Nasi ludzie tworzą każdy pojazd z tą samą pasją, co pierwszy" – zaznaczył Zhu. – "To ich umiejętności i determinacja sprawiają, że TIGGO od początku oferuje emocje z jazdy, które stały się znakiem rozpoznawczym marki."

© materiały partnera

Ekspansja w Polsce: nowy strategiczny rozdział

Historyczny kamień milowy zbiegnie się z premierą dwóch nowych modeli z rodziny TIGGO na polskim rynku:

  • TIGGO 4 HEV – kompaktowy SUV hybrydowy, łączący wyjątkową efektywność z atrakcyjną wartością
  • TIGGO 9 PHEV – flagowy SUV typu plug-in hybrid, oferujący najwyższy komfort i imponujący zasięg powyżej 1000 km

Oba modele już wkrótce trafią do salonów w całej Polsce. Zapraszamy kierowców do odkrycia, jak CHERY redefiniuje pojęcie inteligentnej mobilności w Europie.

O Chery

Założona w 1997 roku firma CHERY jest wiodącym chińskim producentem samochodów i największym chińskim eksporterem samochodów osobowych od 22 lat z rzędu. Obecnie CHERY ma ponad 16 milionów użytkowników na całym świecie i prowadzi działalność w ponad 110 krajach i regionach. W 2024 r. całkowita sprzedaż CHERY osiągnęła 2 603 916 sztuk, co oznacza wzrost o 38,4% rok do roku, a eksport wyniósł 1 144 588 sztuk, co oznacza wzrost o 21,4%. Roczne przychody firmy osiągnęły poziom 283 miliardów złotych, co stanowi wzrost o 50% rok do roku, zapewniając jej miejsce na liście Global Fortune 500.

CHERY jest pierwszym chińskim producentem samochodów, który w pełni opanował kluczowe technologie w zakresie silników, skrzyń biegów i podwozi. Firma zgłosiła ponad 29 000 patentów, z czego ponad 18 000 zostało przyznanych.

Materiał sponsorowany przez CHERY

Wybrane dla Ciebie

Nowa Kia Stonic debiutuje w Polsce. Znamy ceny
Nowa Kia Stonic debiutuje w Polsce. Znamy ceny
Wideo: Wysiadł z auta w szlafroku i zaczął rozlewać benzynę. Potem wszystko podpalił
Wideo: Wysiadł z auta w szlafroku i zaczął rozlewać benzynę. Potem wszystko podpalił
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Autokult