WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Kłopoty niemieckiego giganta. Możliwe duże zwolnienia

Jak twierdzą przedstawiciele firmy, wciąż nie widać "ożywienia po kryzysie". Niemcy muszą podjąć trudne decyzje.

MUNICH, GERMANY - NOVEMBER 15: Jochen Hanebeck, CEO of Infineon AG, holds a model of an AURIX Microcontroller at the company's annual press conference on November 15, 2023 in Munich, Germany. Infineon is Germany's biggest manufacturer of semiconductors and is expanding its domestic production as Europe seeks to become less dependent on computer chip imports from Asia. (Photo by Leonhard Simon/Getty Images)Prezes Infineon nie jest zadowolony z wyników (Photo by Leonhard Simon/Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | Leonhard Simon
Aleksander Ruciński

Infineon to jeden z największych producentów mikroczipów i podzespołów elektronicznych w Niemczech. Lwią część biznesu stanowią komponenty dla motoryzacji. Niestety w ostatnim czasie gigant nie radzi sobie najlepiej. Na tyle, że widmo zwolnień stało się realne.

Prezes Jochen Hanebeck w niedawnym wystąpieniu skierowanym do inwestorów przyznał, że wyniki w ostatnich kwartałach były gorsze, niż planowano. Dodał też, że póki co nie widzi ożywienia po kryzysie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy elektryczna Izera z Polski odniesie sukces? "Te samochody trzeba będzie sprzedać"

Pierwsze decyzje już zapadły. W maju 2024 roku Infineon zamknął dwa niewielkie zakłady produkcyjne w Azji i ogłosił restrukturyzację, która może skończyć się zlikwidowaniem nawet 1400 miejsc pracy na całym świecie, w tym kilkuset w niemieckiej fabryce w Regensburgu.

Kolejne 1400 osób ma zostać relokowanych w taki sposób, by lepiej wykorzystać potencjał poszczególnych zakładów. Firma liczy, że obecne decyzje przyniosą odczuwalne skutki już w okolicach 2027 r.

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej