WAŻNE
TERAZ

To w ich dom uderzyły szczątki drona. "Przez okno patrzę: leci dach"

Kolejne problemy ze skrzyniami DSG

Tydzień temu pisaliśmy o skrzyniach DSG wypuszczanych na rynek Stanów Zjednoczonych. Zamontowano do nich wadliwe czujniki temperatury, które teraz za darmo wymienić będzie można w serwisach. To jednak nie wszystkie problemy związane z tą dwusprzęgłową przekładnią koncernu VW.

dsgdsg
Bartosz Pokrzywiński

Tydzień temu pisaliśmy o skrzyniach DSG wypuszczanych na rynek Stanów Zjednoczonych. Zamontowano do nich wadliwe czujniki temperatury, które teraz za darmo wymienić będzie można w serwisach. To jednak nie wszystkie problemy związane z tą dwusprzęgłową przekładnią koncernu VW.

Czujniki temperatury montowane w skrzyniach wypuszczonych w okresie od września 2008 do sierpnia 2009 dokonywały nieprawidłowych pomiarów. W efekcie podczas jazdy bez jakiegokolwiek powodu skrzynia przełączała się na luz, bieg neutralny. Usterka ta dotyczy przekładni montowanych w Audi A3, TT Coupe oraz Roadster i Volkswagenach Eos, Jetta Sedan i SportWagen. Łącznie liczba aut urosła z 13.500 do 16.000.

Teraz jednak okazało się, że kolejne skrzynie zamontowane aż w 43.000 Volkswagenów i 10.300 Audi w okresie 2007-2009 mają kolejną wadę fabryczną. Dotyczy to A3, TT, Eosów, Jetty, a nawet Golfa GTI oraz R32 - oczywiście ze Stanów Zjednoczonych.

Użytkownicy skarżą się bowiem, że osiągi skrzyni są uzależnione od warunków podróżowania(pogodowych). Producent przyznał, że winowajcą tego zamieszania jest jakaś część należąca do "mechanicznego" układu skrzyni - tylko tyle wiadomo. Oczywiście właściciele tych aut zostaną poproszeni o wizytę w ASO.

W ramach rekompensaty naprawione skrzynie dostaną gwarancję na 10 lat/100.000 mil. Volkswagen przypomina, że zadowolenie klienta jest jednym z najważniejszych celów koncernu.

Jaki z tego wniosek? Czy faktycznie opłaca się sprowadzać wszystkie samochody ze Stanów?

Źródło: carscoop.blogspot.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km