Kolejne 911 po tuningu – TechArt 911 Carrera S (2012) [aktualizacja]

Zaczyna się boom na nowe Porsche 911. Po firmach Vorsteiner i Lumma swój pomysł zaprezentował jeden z najbardziej znanych tunerów – TechArt.

Obraz
Olgierd Lachowski

Zaczyna się boom na nowe Porsche 911. Po firmach Vorsteiner i Lumma swój pomysł zaprezentował jeden z najbardziej znanych tunerów – TechArt.

TechArt tuningiem Porsche zajmuje się od wielu lat i odnosi w tej dziedzinie spore sukcesy. Dość powiedzieć, że GT Street RS zbudowany na modelu 911 GT2 serii 997 jest najszybszym testowanym przez redakcję AB Sportscars na Sachsenringu autem. Pokonał on znacznie mocniejsze wozy dzięki nie tylko świetnemu zawieszeniu, ale też opracowanemu w tunelu aerodynamicznym zestawowi spojlerów. Trzeba liczyć, że najostrzejsze wersje oparte na Porsche 991 będą jeszcze szybsze.

Obraz

Na razie mamy pewną zapowiedź tego, jak będzie wyglądała tuningowa linia stylistyczna w nowej Carrerze. TechArt opracował zestaw spojlerów dopasowany do nowego auta. Z przodu dodano spojler pod zderzakiem i wstawiono podpórki w przednie otwory wentylacyjne. Są też okulary na reflektorach. Z boku założono listwy progowe, natomiast z tyłu wymieniono pokrywę silnika na wyposażoną w sporych rozmiarów skrzyło. Ta ostatnia część być może podobnie będzie się prezentować w następcy Porsche 911 (997) GT2.

Obraz

Ostatnim elementem pakietu są koła z 5-ramiennymi felgami TechArt Formula. Mogą one mieć średnicę 20” lub 21”. Dodatkowo mogą zostać pomalowane zaciski hamulcowe na kolor nadwozia.

Tuner zapowiada także zmiany w kabinie pasażerskiej. Dostępna będzie zarówno skóra, jak i Alcantara[sup]®[/sup] w dowolnym kolorze. Oprócz nich nabywca będzie mógł otrzymać nową kierownicę z dźwigienkami do zmiany biegów, aluminiowe nakładki na pedały i dywaniki z logo TechArta.

TechArt 911 Carrera fot.5
TechArt 911 Carrera fot.5

Wszystkie opisane elementy pasują zarówno do Carrery, jak i Carrery S. Oba wozy są wyposażone w przeciwsobne silniki o sześciu cylindrach, które umieszczono z tyłu. Pierwsze auto ma motor o objętości skokowej 3,4 l i mocy maksymalnej 350 KM, co pozwala mu rozpędzić się do 289 km/h (z manualną skrzynią biegów). Drugi wóz ma jednostkę o objętości 3,8 l, z której uzyskano moc 400 KM. To daje możliwość osiągnięcia Carrerą S 302 km/h (ze skrzynią PDK).

TechArt 911 Carrera fot.6
TechArt 911 Carrera fot.6

Pakiet na razie nie otrzymał jeszcze oficjalnej nazwy, ale można się spodziewać, że będzie się nazywał Aero I. „Żywy” wóz będzie można zobaczyć na salonie samochodowym w Genewie. Być może również tam zostanie zaprezentowany gotowy sportowy układ wydechowy, nad którym prace nadal trwają.

[aktualizacja 7 marca 2012]

Obraz

Oto kilkanaście zdjęć gotowego samochodu wprost z salonu genewskiego. Wiadomo też, że przedstawiany na salonie wóz, to Carrera S z ponad 400-konnym motorem. Szczegółowe dane techniczne poniżej.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4  zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3800 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 409 KM przy 7400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 107,63 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 445 Nm przy 5600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 20” TechArt Formula
  • Koła tylne: 20”  TechArt Formula
  • Opony przednie: 245/35 R 20
  • Opony tylne: 305/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1415 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,46 kg/KM (seryjny - 3,54 kg/KM)
  • Długość: 4491 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Wysokość: 1285 mm (- 18 mm)
  • Rozstaw osi:2450 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,10 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 13,60 s
  • Prędkosć maksymalna: 303 km/hblock position=\inside6255/block
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa