Kolejna Supra nie będzie Toyotą. Nowe informacje prosto od producenta

Wielki powrót Supry to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier. Projektowany we współpracą z BMW samochód będzie musiał spełnić wyśrubowane wymagania niezliczonych fanów, jakich przez lata zebrały wcześniejsze generacje tego modelu. Im bliżej prezentacji, tym więcej dowiadujemy się o aucie.

Koncept Toyota FT-1 to jedyna "graficzna" zapowiedź nowej Supry.Koncept Toyota FT-1 to jedyna "graficzna" zapowiedź nowej Supry.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe/Toyota
Michał Zieliński

Początkowo Supra numer 5 miała być napędzana tylko niemieckimi silnikami i być oferowana tylko ze skrzynią automatyczną. Później mówiło się, że wóz będzie występował jedynie jako hybryda. Dzisiaj już wiemy, że żadna z tych informacji nie jest prawdziwa. Wiemy też, że nowa Supra nie będzie Toyotą.

Tę nieoczekiwaną wiadomość podał serwis "AutoExpress", jednocześnie powołując się na słowa szefa wyczynowego wydziału Toyoty. Shigeki Tomoyama potwierdził, że nadchodzący model będzie sprzedawany z logo Gazoo.

Chyba nikt nie obraziłby się, gdyby Gazoo Supra przypominała koncept FT-1.
Chyba nikt nie obraziłby się, gdyby Gazoo Supra przypominała koncept FT-1. © Materiały prasowe/Toyota

Ruch bardzo nieoczekiwany, szczególnie że te pięć liter wielu osobom nic nie mówi. Gazoo to sportowa podmarka Toyoty, a nazwa przewinęła się podczas premiery usportowionego Yarisa. Skrót, jakim go okraszono – GRMN – zawiera w sobie "Gazoo". Pojawiła się też przy specjalnej wersji zwykłych Toyot oferowanych tylko w Japonii. Samochody z oznaczeniem GR mają zmodyfikowane zawieszania i bardziej agresywny wygląd.

Początkowo myśleliśmy, że Gazoo będzie dla Toyoty tym, czym wydział F dla Lexusa czy AMG dla Mercedesa. Jednak jeśli Supra faktycznie będzie nosiła inne logo, oznacza to, że należy Gazoo traktować jak markę Abarth. Tomoyama zdradził też kilka szczegółów o nadchodzącym aucie.

Gazoo Supra będzie konkurentem takim modeli jak BMW M4 czy Porsche 911. Pod maską ma mieć rzędową szóstkę z dwoma turbosprężarkami i napęd na tył – w ten sposób Toyota chce dotrzeć do fanów poprzedniczki. Inżynierowie celują w masę pomiędzy 1200 i 1500 kg. Samochód ma trafić do sprzedaży w drugiej połowie 2019 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić