Kolejna marka rozważa subskrypcje na wyposażenie i funkcje pojazdów

Abonament na podgrzewane fotele lub lepsze światła? Brzmi jak absurd, ale tak wygląda współczesna motoryzacja. Choć subskrypcje budzą wiele kontrowersji, producenci idą w zaparte.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai

Subskrypcje, a więc cykliczne opłaty za możliwość korzystania z niektórych elementów wyposażenia nowych pojazdów, nie mają najlepszej prasy. Zdaniem ogółu to po prostu kolejny sposób na wyciągnięcie pieniędzy od klientów. Łatwy i kuszący. Nic więc dziwnego, że wybierany przez coraz więcej marek.

Dotychczas w abonamentach na wyposażenie specjalizowały się głównie marki premium, z BMW na czele. Pomysł podchwycili jednak również bardziej masowi producenci. Kilka miesięcy temu o planach subskrypcji wspominał Stellantis. Teraz do grona oficjalnie dołącza Hyundai.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Blokada alkoholowa

Koreańczycy ogłosili powstanie podmiotu o nazwie Hyundai Connected Mobility, który pozwoli oferować subskrypcje samochodowe, usługi Bluelink, zdalne aktualizacje oprogramowania pojazdu i wszelkie usługi cyfrowe.

Co to oznacza dla klientów? Więcej światła na sprawę rzuca Marcus Welz, szef Hyundai Connected Mobility. — Rozważamy opcję funkcji na żądanie, aby zapewnić większą personalizację samochodu — stwierdził w wywiadzie dla magazynu "Autocar".

We wspomnianym tytule poinformowano nawet, jak miałoby to wyglądać w detalach, za przykład podając najnowsze multimedia Bluelink z ekranem o przekątnej 10,25 cala, które mają być oferowane w trzech wersjach.

  • Lite (bezpłatna przez pierwsze 10 lat; korzystanie w samochodzie tylko z map, usług online itp.),
  • Plus (2,99 EUR miesięcznie; dostęp do wszystkich usług zdalnych),
  • Pro (9,99 EUR miesięcznie; zaawansowane usługi oparte na danych, takie jak płatności w samochodzie, w tym oferty partnerskie, mające na celu "łączenie kierowców z otoczeniem").

Na razie nie wiemy czy, kiedy i w jakiej konkretnie formie usługi zostaną wdrożone w nowych autach Hyundaia. Pewnym jest jednak, że marka obiera kierunek, który niekoniecznie przypadnie do gustu wszystkim klientom.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów