Zrozumieli swój błąd. Powrócą do przycisków w autach
Najpierw Volkswagen, teraz Mercedes. Niemieccy producenci zaczynają zauważać, że klienci niekoniecznie lubią dotykową obsługę.
Mercedes-Benz jest marką, która słynie z ogromnych ekranów w kabinie. Nie inaczej jest w nowym GLC. Mimo to, producent zdecydował się zachować część fizycznych przycisków. Dlaczego?
Magnus Östberg, szef działu oprogramowania w Mercedesie, podczas targów w Monachium podkreślił, że dane wskazują na wyższość fizycznych przycisków.
"Dane pokazują, że fizyczne przyciski są lepsze, dlatego je przywróciliśmy" - powiedział Östberg w rozmowie z "Autocar". Mercedes zrozumiał, że przyciski i przełączniki są szczególnie ważne dla pewnych grup wiekowych i demograficznych, co potwierdziły badania przeprowadzone na modelu CLA.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Mercedes AMG S63 - trunek szaleńców
Nowa kierownica z przyciskami stanie się standardem w przyszłych modelach Mercedesa. Głównie kierownica, gdyż pełne przywrócenie przycisków i pokręteł nie jest planowane. Mercedes rozważa dodanie ich w większych modelach, gdzie jest więcej miejsca na takie rozwiązania. Nie zmienia to jednak faktu, że kokpity wciąż będą raczej cyfrowe niż analogowe.
Inni producenci również zaczynają słuchać klientów i ekspertów ds. bezpieczeństwa, którzy podkreślają znaczenie fizycznych przycisków. BMW, projektując nowy model iX3, zrozumiało, że niektóre przyciski, jak regulacja głośności, są niezbędne.
Volkswagen już przywraca przyciski do swoich modeli, a Hyundai konsekwentnie je zachowuje ze względów bezpieczeństwa. Dodatkowo, Euro NCAP planuje wprowadzenie nowych regulacji od stycznia 2026 r., które mogą obniżyć ocenę bezpieczeństwa samochodów bez fizycznych przycisków.