Kolejna marka nie chce CarPlay Ultra. Wcześniej mocno współpracowała z Apple

Giganci z branży technologicznej coraz mocniej wnikają w świat samochodowych multimediów. Zarówno Google, jak i Apple dążą do zastąpienia autorskich systemów producentów swoimi rozwiązaniami. Szczególnie w drugim przypadku nie jest to łatwe zadanie.

Apple CarPlay Ultra Apple CarPlay Ultra
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Aston Martin
Aleksander Ruciński

Ekostystem CarPlay Ultra zadebiutował w maju 2025 roku w samochodach marki Aston Martin. Apple zapowiedziało wówczas, że będzie dążyło do stopniowego wprowadzania nowych multimediów również w innych markach. Producenci pozostają jednak sceptyczni wobec tego rozwiązania. I trudno się im dziwić.

Pierwszym dużym graczem, który otwarcie zrezygnował ze wspierania Apple CarPlay i Android Auto było General Motors. Amerykanie już w 2023 roku poinformowali, że będą stosować własne, autorskie systemy, bo nie chcą udostępniać danych na temat swoich pojazdów i ich użytkowników zewnętrznym podmiotom.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skoda Karoq: Apple CarPlay

I choć CarPlay w wersji Ultra oferuje znacznie więcej możliwości niż zwykły CarPlay (pozwala sterować nie tylko multimediami, ale i funkcjami pojazdu) jego przyjęcie jest dość chłodne. Audi, Mercedes, Polestar i Volvo to marki, które zdążyły już potwierdzić, że nie planują wdrażania nowego CarPlaya w swoich pojazdach. Teraz dołącza do nich BMW.

W rozmowie z "BMW Blog" przedstawiciele niemieckiego producenta potwierdzili, że firma "obecnie nie planuje" oferowania CarPlay Ultra w swoich pojazdach i nadal będzie rozwijać autorski system iDrive.

To dość zaskakujące, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że BMW było pierwszą marką, która wprowadziła cyfrowe kluczyki Apple Car Key. Najwyraźniej jednak Niemcy wychodzą z założenia, że ułatwianie życia użytkownikom, a oddawanie kontroli nad pojazdem to dwie różne rzeczy. I trudno się temu dziwić.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach