Koenigsegg znów przesuwa granice. Oto Sadair's Spear
Trzeci wariant modelu Jesko debiutuje jako najbardziej ekstremalne auto drogowe marki.
Nazwa Sadair's Spear nawiązuje do konia, na którym ojciec założyciela marki, Christiana von Koenigsegga – Jesko von Koenigsegg – ścigał się w swoim ostatnim wyścigu w 1976 roku. Choć nowa edycja specjalna nie nosi imienia Jesko, model ten wciąż pozostaje hołdem Christiana dla ojca z okazji jego 80. urodzin.
W stosunku do Jesko, Sadair's Spear wyróżnia się jeszcze bardziej agresywnym pakietem aerodynamicznym, w tym aktywnym tylnym skrzydłem o podwójnym profilu. Koenigsegg wydłużył także tył pojazdu, aby poprawić przepływ powietrza oraz przeprojektował wloty powietrza w celu zwiększenia efektywności chłodzenia.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
'Można było zapobiec temu wypadkowi'
Pod maską znajduje się dobrze znany podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 5 l, który teraz generuje dodatkowe 20 KM, osiągając moc 1300 KM na standardowym paliwie. Przy użyciu paliwa E85 moc wzrasta o 25 KM w porównaniu do standardowego Jesko, osiągając imponujące 1625 KM.
Aby obniżyć wagę pojazdu o 35 kg, do 1320 kg masy własnej, Koenigsegg usunął część izolacji akustycznej oraz zastosował lżejsze elementy wnętrza i podzespoły mechaniczne. Dzięki temu Sadair's Spear jest jeszcze szybszy na torze, jednocześnie pozostając samochodem dopuszczonym do ruchu ulicznego.
Sadair's Spear to kolejny dowód na to, że Koenigsegg nieustannie przesuwa granice w świecie hipersamochodów. Auto doczeka się zaledwie 30 egzemplarzy. Prawdopodobnie wszystkie zostały już sprzedane.