Koenigsegg Regera – luksusowy Megacar

Takim mianem określa swój najnowszy model niewielki producent samochodów Koenigsegg.

Obraz
Marcin Łobodziński

W modelu Regera najbardziej interesującym elementem jest jego napęd. Koenigsegg poszedł na całość i wygenerował z hybrydowego układu plug-in sumarycznie ponad 1500 KM. Układ składa się z jednostki benzynowej V8 o pojemności 5 litrów z turbodoładowaniem oraz trzech silników elektrycznych. Dwa z nich umieszczono przy tylnej osi, a trzeci na wale korbowym. Ten ostatni pełni między innymi funkcję rozrusznika i prądnicy. Wszystkie pobierają energię z 620-voltowego akumulatora o pojemności energetycznej wynoszącej 9,27 kWh. Silniki elektryczne generują około 700 KM.

Obraz

Układ przeniesienia napędu pozbawiony klasycznej skrzyni biegów jest zupełnie inny od tradycyjnych rozwiązań i nosi nazwę Koenigsegg Direct Drive. Swoją prostotą eliminuje większość wad tradycyjnego przeniesienia napędu i zmniejsza straty o 50 procent. Masa całego zespołu napędowego to 88 kg, dzięki czemu Regera waży 1420 kg.

Według oficjalnych informacji Regera przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s. Rozpędzanie w zakresie 150-250 km/h trwa 3,2 s. Natomiast sprint do 400 km/h zajmuje tylko 20 sekund.

Obraz

Koenigsegg Regera ma również aktywną aerodynamikę, czego głównym elementem pozostaje w pełni regulowane i składane tylne skrzydło. Aktywny jest również układ wydechowy firmy Akrapovič. Zarówno skrzydłem jak i wydechem można zarządzać przy użyciu smartfona.

Koenigsegg Regera powstanie w liczbie 80 sztuk i będzie najmocniejszym oraz najszybszym samochodem produkcyjnym świata. Już teraz jest rekordzistą pod względem mocy elektrycznej części napędu hybrydowego.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.