WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Koenigsegg Agera R i nowe rekordy 0-300 km/h! [wideo]

Koenigsegg postanowił zabrać swój najmocniejszy model - Agerę R - na kilka testów do Ängelholm. Jak się okazało, Szwedom udało się pobić kilka rekordów przyśpieszenia do 300 km/h i 200 mph oraz hamowania z tych prędkości do 0 km/h. Szczegóły poniżej.

Koenigsegg Agera RKoenigsegg Agera R
Arkadiusz Gabrysiak

Koenigsegg postanowił zabrać swój najmocniejszy model - Agerę R - na kilka testów do Ängelholm. Jak się okazało, Szwedom udało się pobić kilka rekordów przyśpieszenia do 300 km/h i 200 mph oraz hamowania z tych prędkości do 0 km/h. Szczegóły poniżej.

Koenigsegg twierdzi, że wszystkie czasy zostały zmierzone przez tajemniczą "trzecią stronę", która nie jest powiązana ze szwedzkim producentem, a pomiarów dokonano przy użyciu profesjonalnego sprzętu Racelogic VBox. Nie zanudzamy dłużej - oto rekordowy czasy, które podobno zostały już przesłane do przedstawicieli Księgi Rekordów Guinnessa:

  • 0-300 km/h = 14.53 sek;
  • 0-200 mph = 17.68 sek;
  • 300-0 km/h = 6.66 sek;
  • 200-0 mph = 7.28 sek;
  • 0-300-0 km/h = 21.19 sek;
  • 0-200-0 mph = 24.96 sek.

Koenigsegg Agera R wyposażony jest w 5,0-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V8 generujący 1115 KM i 1200 Nm momentu obrotowego. Masa samochodu ze wszystkimi płynami i połową zbiornika paliwa to 1435 kg. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi natomiast 2,9 sekundy.

Poniżej także dwa materiały wideo prezentujące czerwoną Agerę R podczas prób w Ängelholm.

Koenigsegg Agera R 0-300-0 km/h: Preparations for unleashing 1115 HP

Koenigsegg Agera R practice run from inside with passenger without Launch Control

Źródło: MotorwardAutoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej