Škoda zrezygnuje z dzielonych świateł w Octavii. Będzie też "hybryda"

Nie od dziś wiadomo, że Czesi pracują nad kolejną generacją Octavii. Auto zadebiutuje pod koniec 2019 roku, lecz już dziś wiemy, czego się spodziewać.

Obecna generacja Octavii charakteryzuje się kontrowersyjnymi reflektorami.Obecna generacja Octavii charakteryzuje się kontrowersyjnymi reflektorami.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Zacznijmy od bardzo dobrej wiadomości - Škoda zamierza zrezygnować z dzielonych reflektorów na rzecz klasyki. To chyba najbardziej kontrowersyjny element obecnej Octavii, który choć dziś nie szokuje już tak bardzo jak w dniu premiery, nadal budzi mieszane uczucia. Octavia natomiast, jak przystało na popularne auto, ma się podobać każdemu.

Najnowsza odsłona modelu, podobnie jak dotychczas, będzie dzielić platformę z kolejnymi generacjami Audi A3, Seata Leona i Volkswagena Golfa. Spodziewamy się jeszcze większej ilości miejsca w kabinie i wysokiej praktyczności. Pod względem technicznym auto także zaskoczy. Co prawda na razie nie wiadomo, czy Škoda całkowicie odejdzie od diesli. Pewnym jest jednak, że w ofercie pojawi się wersja określana mianem "łagodnej hybrydy", wykorzystująca 48-woltową instalację elektryczną.

Niewykluczone, że takie rozwiązanie zagości szczególnie w mocniejszych odmianach, wliczając w to sportową Octavię vRS. Poza tym spodziewamy się jednostek, które znamy już z pozostałych modeli koncernu Volkswagena. Mowa o 1.0 TSI, 1,5 TSI i 2.0 TSI w różnych wariantach mocy.

Na razie trudno przewidzieć jak bardzo Octavia zmieni się w kwestii wyglądu. Wątpliwe, żeby Czesi zdecydowali się na eksperymenty. Szczególnie po dość chłodnym przyjęciu, wspomnianych już, dzielonych świateł. Wiadomo jedynie, że zgodnie z najnowszą modą, można spodziewać się większej atrapy chłodnicy i pokaźnych wlotów powietrza.

Do czasu debiutu pozostał jeszcze ponad rok, więc pewnym jest, że jeszcze będzie czas na poznanie kolejnych szczegółów dotyczących nowej odsłony popularnej Škody.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam