Škoda Suberb L&K o mocy 280 KM - czy najdroższy model czeskiej marki jest też najlepszy?

Podsumowując 2017 rok nie sposób nie wspomnieć o Škodzie Suberb, która gościła w naszej redakcji na teście długodystansowym. Co więcej, była to topowa specyfikacja Laurin & Klement z najmocniejszym silnikiem, a więc (przynajmniej w teorii) najlepsze co Czesi mają do zaoferowania.

Wsiadając do testowego Superba, a tym bardziej ruszając z miejsca, nie da się temu zaprzeczyć. Samochód jest duży, komfortowy, a w takiej specyfikacji też dobrze wyposażony i naprawdę szybki. Z drugiej strony oferuje coś znanego z droższych limuzyn - osiągi są świetne (5,8 s do 100 km/h), ale też nienachalne. Oczywiście po dodaniu gazu jesteśmy wciskani w fotel, ale nie ma tu brutalizmu znanego z (często słabszych) aut sportowych.Wsiadając do testowego Superba, a tym bardziej ruszając z miejsca, nie da się temu zaprzeczyć. Samochód jest duży, komfortowy, a w takiej specyfikacji też dobrze wyposażony i naprawdę szybki. Z drugiej strony oferuje coś znanego z droższych limuzyn - osiągi są świetne (5,8 s do 100 km/h), ale też nienachalne. Oczywiście po dodaniu gazu jesteśmy wciskani w fotel, ale nie ma tu brutalizmu znanego z (często słabszych) aut sportowych.
Źródło zdjęć: © Mariusz Zmysłowski
Szymon Jasina
Oczywiście Škoda nie byłaby Škodą, gdyby nie strona praktyczna. Nie inaczej jest w Superbie, który sprawdzi się jako auto dla biznesmena do częstych i dalekich podróży, ale też jako samochód rodzinny. Spora przestrzeń w drugim rzędzie, liczne schowki, ogromny bagażnik (625 l) i wiele praktycznych dodatków nazwanych "simply clever" - to cechy, które wyróżniają flagową Škodę na tle typowych aut reprezentacyjnych.
Oczywiście Škoda nie byłaby Škodą, gdyby nie strona praktyczna. Nie inaczej jest w Superbie, który sprawdzi się jako auto dla biznesmena do częstych i dalekich podróży, ale też jako samochód rodzinny. Spora przestrzeń w drugim rzędzie, liczne schowki, ogromny bagażnik (625 l) i wiele praktycznych dodatków nazwanych "simply clever" - to cechy, które wyróżniają flagową Škodę na tle typowych aut reprezentacyjnych. © Mariusz Zmysłowski
Jeśli mowa o reprezentacyjności Škody Superb, to oczywiście sylwetka liftbacka jest odpowiednia, a do tego jest to moim zdaniem najładniejszy model czeskiej marki. Ma tylko jeden problem - logo, które nie kojarzy się z produktem z wyższej półki, nawet jeśli Superba możemy, jaki taki zakwalifikować. Zatem jest to raczej propozycja dla tych, dla których nie ma to znaczenia albo nie chcą się zbyt rzucać w oczy. Tym bardziej, że możliwości, ale też cena testowanego egzemplarza wynosząca blisko 200 tys. zł to poziom zbliżającego do tego znanego z modeli premium.
Jeśli mowa o reprezentacyjności Škody Superb, to oczywiście sylwetka liftbacka jest odpowiednia, a do tego jest to moim zdaniem najładniejszy model czeskiej marki. Ma tylko jeden problem - logo, które nie kojarzy się z produktem z wyższej półki, nawet jeśli Superba możemy, jaki taki zakwalifikować. Zatem jest to raczej propozycja dla tych, dla których nie ma to znaczenia albo nie chcą się zbyt rzucać w oczy. Tym bardziej, że możliwości, ale też cena testowanego egzemplarza wynosząca blisko 200 tys. zł to poziom zbliżającego do tego znanego z modeli premium. © Mariusz Zmysłowski
Regulowane zawieszenie zapewnia komfort (tym bardziej, że w praktyce z trybu sportowego korzysta się bardzo okazjonalnie), ale wygoda podróżowania to też odpowiednie przyspieszenie pozwalające na bezstresowe wyprzedzanie. 280-konny silnik o pojemności 2,0 l zastąpił jednostkę V6 z poprzedniej odsłony Superba. Zmiana ta była nie do uniknięcia, a efekt nie jest zły. Przede wszystkim mniejsza jednostka zużywa dużo mniej paliwa - mowa tu o kilku litrach na 100 km. Przy tym wysoki moment obrotowy oznacza świetne osiągi, więc na tym polu na pewno nie jest gorzej. Jedynie nieco brakuje charakterystycznego dźwięku sześciu cylindrów i trzeba się przyzwyczaić do sporej turbodziury spowodowanej zastosowaniem pokaźnej sprężarki.
Regulowane zawieszenie zapewnia komfort (tym bardziej, że w praktyce z trybu sportowego korzysta się bardzo okazjonalnie), ale wygoda podróżowania to też odpowiednie przyspieszenie pozwalające na bezstresowe wyprzedzanie. 280-konny silnik o pojemności 2,0 l zastąpił jednostkę V6 z poprzedniej odsłony Superba. Zmiana ta była nie do uniknięcia, a efekt nie jest zły. Przede wszystkim mniejsza jednostka zużywa dużo mniej paliwa - mowa tu o kilku litrach na 100 km. Przy tym wysoki moment obrotowy oznacza świetne osiągi, więc na tym polu na pewno nie jest gorzej. Jedynie nieco brakuje charakterystycznego dźwięku sześciu cylindrów i trzeba się przyzwyczaić do sporej turbodziury spowodowanej zastosowaniem pokaźnej sprężarki. © Mariusz Zmysłowski
Škoda Superb w swojej topowej specyfikacji bez wątpienia jest najlepszym modelem czeskiej marki i trudno znaleźć jakieś większe wady w tej konstrukcji. Zatem, jeśli możesz pogodzić się z mało prestiżowym logo, to na pewno warto przyjrzeć się z bliska propozycji Škody w segmencie D.
Škoda Superb w swojej topowej specyfikacji bez wątpienia jest najlepszym modelem czeskiej marki i trudno znaleźć jakieś większe wady w tej konstrukcji. Zatem, jeśli możesz pogodzić się z mało prestiżowym logo, to na pewno warto przyjrzeć się z bliska propozycji Škody w segmencie D. © Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Obraz
© Mariusz Zmysłowski
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są