Škoda rozpocznie produkcję samochodów elektrycznych w 2020 roku. Jakie auto przygotują?

Czesi zapowiadają rozpoczęcie produkcji hybryd już w 2019 roku, a rok później pojawienie się w ofercie pierwszego "elektryka". Do 2025 roku w salonach będzie można wybierać spośród pięciu modeli elektrycznych z pięciu różnych segmentów. Jakie samochody z napędem alternatywnym pojawią się w przyszłości?

Nowy model elektryczny Skody pojawi się w 2020 roku.Nowy model elektryczny Skody pojawi się w 2020 roku.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

W pierwszej kolejności będzie to Škoda Superb w wersji hybrydowej plug-in, a także najprawdopodobniej Kodiaq z takim samym napędem. Dla firmy wpasowanie w podwozie tych modeli napędu hybrydowego będzie o tyle łatwe, że już teraz Volkswagen oferuje Passata GTE, a w niedalekiej przyszłości do produkcji wejdzie hybrydowy Tiguan. Zaadaptowanie całego systemu zwykle odbywa się kosztem pojemności bagażnika, pod którym lokalizuje się baterie. W Škodzie jest to o tyle ułatwione, że kufry obu samochodów i tak są ogromne, by nie powiedzieć – zbyt duże. Zatem utrata kilkudziesięciu litrów nie będzie znacząca.

Skoda Vision E
Skoda Vision E © fot. mat. prasowe

W 2020 roku pojawi się pierwsze auto napędzane wyłącznie energią elektryczną i może być ono podobne do konceptu Vision E zaprezentowanego w Szanghaiu. Najpewniej będzie to praktyczny kompakt z systemem napędowym elektrycznego e-Golfa, ale już kolejnej generacji.

Spodziewamy się także budżetowego, miejskiego pojazdu elektrycznego, który być może rozpocznie masową przesiadkę na takie samochody wśród klientów środkowej i wschodniej Europy. Niektórzy sugerują nawet powrót do nazwy Felicia, modelu, który rozpoczął nową erę w historii tej marki. Kolejne samochody elektryczne to najpewniej modele segmentu D oraz crossovery.

Ile może kosztować elektryczny kompakt Škody? Jeżeli przyjmiemy do porównania cenę Volkswagena Golfa i Škody Octavii, to okaże się, że auto czeskiej marki jest około 10 proc. tańsze. Zatem cenę e-Golfa należałoby obniżyć właśnie to tyle, co mogłoby oznaczać, że hipotetyczna Škoda e-Octavia mogłaby kosztować mniej niż 150 tys. zł. To jednak wciąż nieco więcej od kosztującego mniej niż 130 tys. zł kompaktowego Nissana Leafa.

Co ważne, w fabryce w mieście Mladá Boleslav od 2019 roku będą wytwarzane komponenty do napędów hybrydowych plug-in wszystkich marek Grupy Volkswagena. To oznacza duże zaufanie do jakości produkcji w Czechach. Może to też przynieść korzyści w całym koncernie Volkswagena w postaci niższych cen i drogich dziś samochodów tego typu. Niemiecka firma do 2025 roku zamierza zalać nas autami hybrydowymi i elektrycznymi.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa