Škoda Octavia RS będzie hybrydą? Okaże się za 3 lata

Jak dotąd czeski producent jeszcze nie przyłączył się do wyścigu o jak największą liczbę hybryd w ofercie. Już niebawem ma się to zmienić, a jednym z modeli, które otrzymają zelektryfikowany napęd, będzie Octavia RS.

RS 245 to obecnie najmocniejsze wydanie benzynowej Octavii.RS 245 to obecnie najmocniejsze wydanie benzynowej Octavii.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Plany Škody na najbliższe lata są zbieżne z tymi, jakie ma większość marek wchodzących w skład koncernu Volkswagena. Zakładają one stopniowe odejście od diesli na rzecz jednostek benzynowych, hybryd i aut elektrycznych. Już niebawem Czesi zaczną mocno stawiać na połączenie silników benzynowych z elektrycznymi, czego wynikiem będzie między innymi Superb PHEV. Auto może być gotowe już w przyszłym roku.

Niedługo potem dołączy do niego SUV Kodiaq, a następnie Octavia RS. Sportowa hybryda od Škody ma być gotowa nie później niż w 2021 roku.

  • Octavia RS jest dobrym kandydatem do hybrydowego napędu, który łączy świetne osiągi z przyjaznością dla środowiska - przyznał odpowiadający za rozwój techniczny czeskich aut Christian Strube w wywiadzie dla magazynu "Autocar".

Wiadomo jednak, że hybrydy są cięższe od standardowych konstrukcji. Škoda będzie więc musiała pomyśleć nad odchudzeniem konstrukcji. Być może kolejna ewolucja platformy MQB zniweluje ten problem. Tym bardziej, że firma dysponuje już praktycznie gotowym rozwiązaniem, znanym z konceptu Vision RS. Mowa o połączeniu doładowanego silnika 1,5 TSI z jednostką elektryczną, które generuje łącznie 241 KM. Dla porównania, najmocniejsza seryjna Octavia RS może się obecnie pochwalić mocą na poziomie 245 KM.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na kolejne wieści z Czech. Nie ulega jednak wątpliwości, że Škoda ostatecznie postawi na hybrydy. Plany zostały już zatwierdzone, wymagają jedynie konsekwentnej realizacji. Alternatywne rodzaje napędu w tak popularnej marce mogą w znacznym stopniu przyczynić się do wzrostu zainteresowania hybrydami wśród europejskich klientów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy