Škoda uzupełnia gamę Kamiqa o 150-konny silnik 1,5 TSI. Znamy cenę

Najmniejszy crossover w ofercie Škody dotychczas był dostępny wyłącznie z trzycylindrowym silnikiem 1,0 TSI oferowanym w dwóch wariantach mocy. Teraz Czesi uzupełnili gamę o mocniejszą, 150-konną jednostkę, która zapewnia bardzo przyzwoite osiągi.

150-konny silnik to więcej niż wystarczający napęd w Kamiqu.150-konny silnik to więcej niż wystarczający napęd w Kamiqu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Kamiq to bez wątpienia udane auto, lecz trzycylindrowy, 1-litrowy silnik, który do teraz był jedynym oferowanym w tym modelu, mógł odstraszać tradycjonalistów oraz tych, którzy lubią pojeździć bardziej dynamicznie. Choć trzeba uczciwie przyznać, że 115-konny wariant "litrówki" naprawdę daje radę i sprawdza się w zwykłej, codziennej jeździe.

Klienci lubią mieć jednak wybór, więc decyzja Škody o wprowadzeniu do cennika mocniejszej, 150-konnej, 4-cylindrowej jednostki o pojemności 1,5 litra bardzo nas cieszy. Taki silnik zapewnia więcej niż wystarczające osiągi - pierwsza setka w przypadku wersji z 6-biegową przekładnią manualną pojawia się na liczniku już po 8,3 sekundy. Wersja z 7-biegowym DSG potrzebuje o 0,1 s więcej.

Ile trzeba zapłacić za najmocniejszego Kamiqa? Co najmniej 83 100 zł w przypadku skrzyni manualnej i 89 600 zł jeśli zdecydujemy się na automat. Warto jednak zauważyć, że nowy silnik 1,5 występuje wyłącznie w połączeniu z bogatszymi wariantami Ambition i Style, więc w stosunku do bazowej jednostki dostaniemy nie tylko więcej mocy, ale i lepsze wyposażenie w postaci m.in. kamery cofania, czujników parkowania, aluminiowych felg, czy skórzanej, wielofunkcyjnej kierownicy.

Mały crossover Škody nie narzekał na brak popularności, a teraz, dzięki bogatszej ofercie jednostek powinno będzie tylko lepiej. Pojawienie się 150-konnego silnika powinno uczynić Kamiqa znacznie atrakcyjniejszą ofertą w oczach wielu klientów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił