WAŻNE
TERAZ

Będzie rozmowa Trump-Nawrocki. Biały Dom zabiera głos

Škoda Kamiq – ile będzie kosztować?

Produkcja tego małego crossovera już się rozpoczęła, a importer zapowiedział podanie cen jeszcze w lipcu. Ile może kosztować Škoda Kamiq? Spróbujmy oszacować.

Skoda Kamiq jest technicznie spokrewniona ze Skodą Scalą. Czy będzie droższa?Skoda Kamiq jest technicznie spokrewniona ze Skodą Scalą. Czy będzie droższa?
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

W przypadku samochodów Škody trudno jest dobrze przewidzieć cenę, co nierzadko udawało nam się przy modelach innych marek. Powinno być natomiast łatwiej, bowiem w całej Grupie VW przynajmniej trzy marki mają bardzo zbliżone propozycje.

Deska rozdzielcza Kamiqa jest dokładnie taka sama jak w Scali
Deska rozdzielcza Kamiqa jest dokładnie taka sama jak w Scali © fot. mat. prasowe

Przyglądając się technicznym kuzynom Škody Kamiq – Seatowi Aronie i Volkswagenowi T-Crossowi – można wnioskować, że Kamiq może kosztować ok. 65 tys. zł. Aronę wyceniono bowiem na 67 700 zł (95 KM spec. Reference), a T-Crossa na 69 790 zł (95 KM spec. T-Cross). Jako, że z reguły Škody są nieznacznie tańsze, można celować w taką właśnie kwotę.

Problemem jest natomiast odniesienie ceny Kamiqa do samochodu segmentu B. O ile Seat i Volkswagen oferują Ibizę i Polo zbudowane na tej samej płycie podłogowej co Arona i T-Cross, o tyle Fabia nie ma wiele wspólnego z Kamiqiem.

W Skodzie Kamiq przedni fotel pasażera wyposażono w system Isofix
W Skodzie Kamiq przedni fotel pasażera wyposażono w system Isofix © fot. mat. prasowe

Arona czy T-Cross mogą być ok. 10 tys. zł droższe od swoich odpowiedników w tradycyjnym segmencie B, a Škoda Kamiq mogłaby kosztować ok. 12-13 tys. zł więcej od Fabii. I w tym momencie znów wychodzi kwota ok. 65 tys. zł.

Można, a nawet trzeba jeszcze odnieść cenę Kamiqa do Scali, która z silnikiem 1.0 TSI kosztuje 66 500 zł. To właśnie Scala jest najbardziej z nim spokrewniona, a na rynku oczywistym jest fakt, że SUV musi kosztować trochę więcej od tradycyjnej osobówki. I tu jest problem, bo w związku z tym Kamiq powinien być wyceniony na ok. 68-69 tys. zł. Za drogo.

Bagażnik ma 400 litrów pojemności, więc nieco mniej niż w Scali
Bagażnik ma 400 litrów pojemności, więc nieco mniej niż w Scali © fot. mat. prasowe

Ważną rzeczą jest to, że Scala jest od Kamiqa większa i najpewniej przestronniejsza. Dlatego uważam, że Kamiq jednak będzie nieco tańszy i pozostaję ze swoją sugestią przy kwocie ok. 65 tys. zł. Jednak też nie zdziwię się, jeśli Kamiq będzie jednak kosztował tyle samo co Scala lub minimalnie więcej.

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km