Škoda jak Audi. Cztery modele dostają cyfrowy kokpit

Aż cztery modele Škody otrzymają cyfrową tablicę wskaźników z możliwością ich konfiguracji oraz widokiem Google Maps. To ostatnia marka w Grupie VW, która nie miała jeszcze tego rozwiązania.

Cyfrowe wskaźniki w Skodzie pojawiły się najpóźniej w całej Grupie VW.Cyfrowe wskaźniki w Skodzie pojawiły się najpóźniej w całej Grupie VW.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Zaczęło się od Audi, potem był Volkswagen, a z czasem cyfrowy kokpit zagościł również w wybranych modelach marki Seat. Najnowsze rozwiązania na sam koniec trafiają do Škody. Czeska marka będzie oferowała cyfrowe wskaźniki w modelach Octavia, Superb, Karoq i Kodiaq.

Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok cyfrowy
Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok cyfrowy © fot. mat. prasowe

Główną zaletą takiego zestawu wskaźników jest możliwość konfiguracji oraz wyboru trybu wyświetlania. W samochodach Škody są to cztery widoki:

  • Klasyczny – dwa tradycyjne wskaźniki (prędkościomierz i obrotomierz) z konfigurowanym pomiędzy nimi ekranem informacyjnym.
  • Cyfrowy z profilem informacyjnym – z powiększoną sekcją środkową i dodatkowymi wskazaniami po bokach.
  • Cyfrowy – największy panel informacyjny pośrodku, wyświetlający dane dot. jazdy lub największy widok mapy na całą szerokość wyświetlacza.
  • Ograniczony – tylko kilka podstawowych informacji na ciemnym tle.
Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok ograniczony
Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok ograniczony © fot. mat. prasowe

Cyfrowe wskaźniki Škody to kolejny dowód na to, że rozwiązania dostępne na początku w autach klasy wyższej, z czasem trafiają do modeli popularnych. Czy jest to lepsze od tradycyjnego zestawu wskaźników?

Tu oczywiście rządzą gusta. Niektórzy kierowcy uważają bowiem, że płasko wyświetlane wskazania nie są tak czytelne jak trójwymiarowe zegary i nietrudno się z tym zgodzić. Wirtualny kokpit Škody wydaje się być stosunkowo przejrzysty. Czy taki jest w praktyce? Pokaże czas i testy.

Na pewno z czasem cyfrowe kokpity pojawią się w coraz większej liczbie samochodów, gdyż najpewniej produkcyjnie jest to tańsze rozwiązanie od tradycyjnych wskaźników mechanicznych. Daje też większe pole do popisu stylistom i programistom.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów