Klientów Porsche nie obchodzą komentarze. Najchętniej wybierają Macana i Cayenne

Porsche pochwaliło się wynikami sprzedaży za rok 2018. Najwięcej sprzedało się SUV-ów, choć sporą popularnością cieszyła się też Panamera. Wyraźnie widać więc, że klienci stawiają na praktyczność i nie przejmują się komentarzami innych.

Najpopularniejszy model Porsche pod koniec 2018 roku przeszedł liftingNajpopularniejszy model Porsche pod koniec 2018 roku przeszedł lifting
Źródło zdjęć: © Fot. Mateusz Lubczański
Michał Zieliński

Rok 2018 okazał się absolutnie rekordowy dla Porsche. Niemiecki producent dostarczył na całym świecie ponad 256 tys. aut, czyli o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Co ciekawe, najbardziej rozpoznawalny model marki – 911 – wcale nie odegrał aż tak dużej roli w tym wyniki. Klienci sięgający po samochody z Zuffenhausen stawiają na praktyczność.

Zdecydowanym liderem sprzedaży w 2018 roku był Macan. Nic dziwnego. Nieduży SUV to nie tylko jeden z najtańszych modeli marki, ale też przedstawiciel jednego z najpopularniejszych segmentów ostatnich lat. Producent dostarczył 86 031 sztuk auta. Za nim uplasował się Cayenne z wynikiem 71 458. Choć wiele osób ciągle mówi, że SUV-y nie są godne logo Porsche, klienci mają odmienne zdanie.

Klasycznego, dwudrzwiowego samochodu sportowego próżno też szukać na trzecim miejscu. To przypadło Panamerze, która odnotowała wzrost sprzedaży o imponujące 38 proc. Łącznie dostarczono 38 433 egzemplarzy. Dużą rolę z pewnością odegrała tu prezentacja nowej, znacznie ładniejszej generacji oraz wprowadzenie do oferty praktyczniejszej wersji Sport Turismo (o którym Porsche bardzo nie chce, żeby mówiono "kombi").

Dopiero na czwartej lokacie znalazło się 911, których w 2018 roku dostarczono 35 573 sztuk. Porsche podkreśla, że to wzrost o 10 proc. w porównaniu do zeszłego roku, co jest zaskakujące. Wiadomo było, że producent szykuje się do prezentacji nowej generacji modelu. Pozostałe 24 750 dostarczonych aut musiały stanowić 718 w wersji Boxster i Cayman.

A jak wyglądało zainteresowanie autami Porsche w poszczególnych częściach świata? Największy wzrost odnotowano w Chinach, aż o 12 proc. Z kolei spadek dało się zauważyć tylko w Europie. Prawdopodobnie powodem było wprowadzenie testów WLTP, a także wycięcie z oferty silników Diesla.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa