WAŻNE
TERAZ

Tusk po rozmowach z liderami Europy. "Wsparcie obrony powietrznej"

Klienci Volkswagena zamawiają więcej diesli. Nie "pomogła" afera dieselgate i zakazy

Nie "pomogło" dieselgate, nagonka na diesle i zakazy wjazdu dieslami do niemieckich miast. Rozsądek niemieckich klientów zwyciężył europejską propagandę i nie tylko nie ma mowy o spadku zainteresowania – jest znaczny wzrost popytu.

Nagonka na diesle dała w Niemczech odwrotny efekt - duży wzrost sprzedaży.Nagonka na diesle dała w Niemczech odwrotny efekt - duży wzrost sprzedaży.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Twarde dane na ten temat opublikował Volkswagen – marka, która według niektórych miała najwięcej stracić w nagonce na diesle, zwłaszcza po aferze dieselgate. W Niemczech udział zamówień na samochody z silnikiem Diesla wzrósł z 39 proc. w 2017 roku do 43 proc. w roku 2018. Co więcej, klienci prywatni, a nie firmy, gdzie auta robią duże przebiegi, zamówili blisko dwa razy więcej samochodów z dieslami niż w 2017 roku. W ubiegłym roku udział diesli wśród Niemców wyniósł 27 proc.

  • W Niemczech debata na temat silników wysokoprężnych jest obciążona emocjonalnie i często odbiega od faktów. Biorąc pod uwagę wysoką wydajność silników Diesla i świetne osiągi aut napędzanych wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, jeszcze przez długie lata pozostaną one ważną technologią szczególnie dla tych, którzy podróżują na długich dystansach. Mimo zmian klimatycznych.” – powiedział Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że silniki wysokoprężne są wydajniejsze, zużywają mniej paliwa przy podobnych do benzynowych osiągach, co przekłada się na niższą emisję CO2, z którym walczą wszystkie państwa Unii Europejskiej. Jednocześnie to właśnie w krajach unijnych "walczy" się z silnikami Diesla.

O tym, jak bardzo pomysły urzędników nie idą w parze z realiami pokazują ostatnie informacje z Hamburga, gdzie wprowadzenie zakazu wjazdu dieslami na wybranych ulicach nie przyczyniło się do spadku zanieczyszczenia powietrza. Oczywiście nikt nie neguje faktu, że spaliny diesli są szkodliwe, zwłaszcza cząstki stałe i tlenki azotu są dla ludzi zabójcze, ale sytuacja w Niemczech pokazuje, że… klientów specjalnie to nie obchodzi.

Również użytkowników już zarejestrowanych starszych diesli, którzy w 2019 roku w Stuttgardzie wyszli na ulicę czterokrotnie, by protestować przeciwko zakazom. Pierwszy protest odbył się na początku stycznia i zebrał skromne 250 osób. Kolejne były liczniejsze – 700, 1200 i 800 uczestników. Analogicznie do Francuzów, protestujący założyli żółte kamizelki. Obostrzenia obowiązują również w Berlinie, Kolonii i wspomnianym Hamburgu, jednak nie tak duże jak w Stuttgardzie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km