Klasyczny traktor w eleganckim wydaniu. Amerykanie poprawiają Anglików

Amerykanie potrafią zająć się nie tylko swoimi klasykami, ale też całkiem dobrze wychodzi im wprowadzanie w XXI wiek samochodów spoza ich kontynentu. Tym razem z warsztatu firmy East Coast Defender wyjechał Land Rover nawiązujący do historii modelu, ale w pełni czerpiący z rozwiązań stosowanych w nowoczesnych autach.

East Coast Defender to firma z miejscowości Kissimmee położonej na Florydzie w USA. Jak sama nazwa wskazuje, ulubionym modelem zatrudnionych tam mechaników jest poczciwy traktor z Wielkiej Brytanii.East Coast Defender to firma z miejscowości Kissimmee położonej na Florydzie w USA. Jak sama nazwa wskazuje, ulubionym modelem zatrudnionych tam mechaników jest poczciwy traktor z Wielkiej Brytanii.
Źródło zdjęć: © Źródło: East Coast Defender
Jakub Tujaka
Land Rover Defender 110 (czyli ten średnio długi) trafił do renowacji ze spartańskim wyposażeniem i zmęczonym podwoziem.
Land Rover Defender 110 (czyli ten średnio długi) trafił do renowacji ze spartańskim wyposażeniem i zmęczonym podwoziem. © Źródło: East Coast Defender
Auto widoczne na zdjęciach wymagało sporo pracy, a zanim to nastąpiło trzeba było zaplanować, w którym kierunku pójść. Obecnie jednym z lepszych pomysłów jest upodabnianie Defenderów do jednej z trzech wersji z ostatnich serii produkcyjnych. Najbardziej pożądanym Defenderem ostatnich lat jest model Heritage, czyli w dużym skrócie to ten z bladozieloną karoserią i grillem nawiązującym do Land Rovera sprzed ponad 70 lat.
Auto widoczne na zdjęciach wymagało sporo pracy, a zanim to nastąpiło trzeba było zaplanować, w którym kierunku pójść. Obecnie jednym z lepszych pomysłów jest upodabnianie Defenderów do jednej z trzech wersji z ostatnich serii produkcyjnych. Najbardziej pożądanym Defenderem ostatnich lat jest model Heritage, czyli w dużym skrócie to ten z bladozieloną karoserią i grillem nawiązującym do Land Rovera sprzed ponad 70 lat. © Źródło: East Coast Defender
Podobny lakier wybrano do opisywanego auta, a także podobny grill. Oprócz tego bezpośrednim nawiązaniem do purystycznego stylu są stalowe felgi.
Podobny lakier wybrano do opisywanego auta, a także podobny grill. Oprócz tego bezpośrednim nawiązaniem do purystycznego stylu są stalowe felgi. © Źródło: East Coast Defender
Wewnątrz zastosowano wysokiej jakości skurzaną tapicerkę i kierownicę firmy Nardi, która utrzymuje kabinę w klasycznej stylizacji. Elementem spełniającym funkcję praktyczną i dekoracyjną są też zegary firmy All American Nickle.
Wewnątrz zastosowano wysokiej jakości skurzaną tapicerkę i kierownicę firmy Nardi, która utrzymuje kabinę w klasycznej stylizacji. Elementem spełniającym funkcję praktyczną i dekoracyjną są też zegary firmy All American Nickle. © Źródło: East Coast Defender
Co ciekawe, producent auta uznał, że klient na tego typu pojazdy nie bedzie chciał rezygnować z najnowszych technologii. Wóz jest wyposażony w multimedia firmy Kenwood, który ma wbudowany moduł Apple CarPlay, Android Auto, GPS i kamerę cofania.
Co ciekawe, producent auta uznał, że klient na tego typu pojazdy nie bedzie chciał rezygnować z najnowszych technologii. Wóz jest wyposażony w multimedia firmy Kenwood, który ma wbudowany moduł Apple CarPlay, Android Auto, GPS i kamerę cofania. © Źródło: East Coast Defender
Klasycznie wyglądająca karoseria kryje silnik V8 Rovera, który w tym przypadku generuje 175 KM. Napęd na cztery koła jest przekazywany za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów ZF.
Klasycznie wyglądająca karoseria kryje silnik V8 Rovera, który w tym przypadku generuje 175 KM. Napęd na cztery koła jest przekazywany za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów ZF. © Źródło: East Coast Defender
Zadbano także o inne elementy wnętrza, które w kilkuletnich Defenderach niezbyt godnie znoszą próbę czasu. Deskę rozdzielczą pokryto skórą, a wszystko, czego przyjdzie nam dotykać zostało wymienione na znacznie lepsze niż w oryginale.
Zadbano także o inne elementy wnętrza, które w kilkuletnich Defenderach niezbyt godnie znoszą próbę czasu. Deskę rozdzielczą pokryto skórą, a wszystko, czego przyjdzie nam dotykać zostało wymienione na znacznie lepsze niż w oryginale. © Źródło: East Coast Defender
Według mnie pojazd ten subtelnie nawiązuje do historii modelu, a dzięki przemyślanej renowacji i przebudowie jest bardziej uniwersalny i łatwiej byłoby go używać na co dzień. Producent nie opublikował cennika, ale tego rodzaju smaczki zwykle nie są tanie.
Według mnie pojazd ten subtelnie nawiązuje do historii modelu, a dzięki przemyślanej renowacji i przebudowie jest bardziej uniwersalny i łatwiej byłoby go używać na co dzień. Producent nie opublikował cennika, ale tego rodzaju smaczki zwykle nie są tanie. © Źródło: East Coast Defender

Źródło: East Coast Defender

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery