Klasyczne Lotusy na sprzedaż - wkrótce licytacja niezwykłej kolekcji

Olav Glasius to miłośnik motoryzacji z krwi i kości. Jest on posiadaczem największej w Europie kolekcji Lotusów. Dla osób, którym udało się ostatnio trochę zaoszczędzić, mam świetną wiadomość. Glasius wystawi swoją kolekcję na sprzedaż podczas Goodwood Festival of Speed w piątek 29 czerwca.

Lotus 23B BMWLotus 23B BMW
Mariusz Zmysłowski

Olav Glasius to miłośnik motoryzacji z krwi i kości. Jest on posiadaczem największej w Europie kolekcji Lotusów. Dla osób, którym udało się ostatnio trochę zaoszczędzić, mam świetną wiadomość. Glasius wystawi swoją kolekcję na sprzedaż podczas Goodwood Festival of Speed w piątek 29 czerwca.

Olav Glasius to 61-letni, emerytowany przemysłowiec, który zgromadził fortunę dzięki tekstyliom. Miłośnikiem marki jest jednak nie od dziś. Już jako nastolatek zafascynowany brytyjską marką domalował zielony pas w Fordzie Cortina swojej matki. Malowanie było wzorowane na aucie podpatrzonym przez młodego Olava w salonie Lotusa. Oczywiście gdy specjalista od tekstyliów zaczął się bogacić, z czasem do jego kolekcji trafił prawdziwy Lotus Cortina. Jednak to nie on jest największym rarytasem z całego zbioru, który trafi na aukcję.

Lotus Elite Type 14 Series II Coupe
Lotus Elite Type 14 Series II Coupe

Część z aut jest trzymana przez Olava w jego XVI-wiecznym domu pod Amsterdamem. Inne stacjonują w pobliskim garażu. Trzecia część kolekcji znajduje się w magazynie w Northampton, w Wielkiej Brytanii. Wśród najcenniejszych samochodów są takie maszyny jak Type 19 z V8 Buicka. Jest to jedyny egzemplarz na świecie z oryginalnym nadwoziem. W jednej z największych kolekcji Lotusów świata znajduje się również kilka samochodów koncepcyjnych: M200, Project M250 oraz Etna.

Gdyby wszystkie Lotusy Olava Glasiusa stacjonowały w jednym miejscu, mogłyby bez problemu stanowić muzeum. Wtedy jedynym miejscem na świecie gdzie wystawianych jest więcej Lotusów na raz byłoby muzeum motorsportu w Alabamie, w którym można podziwiać aż 46 modeli brytyjskiej marki.

Glasius planuje sprzedaż swoich 23 maszyn za około 1 500 000 funtów. Zachowa tylko jednego Lotusa. Będzie to jego pierwsze auto tej marki – kupiony w wieku 30 lat Seven S3. Poniżej znajdziecie pełną listę aut wystawionych na sprzedaż przez Olava Glasiusa:

ModelRocznikSzacowana cena (w euro)
Lotus Mark VI195436 950 - 49 270
Lotus Seven Series I195951 730 - 66 510
Lotus Mark VIII1955147 800 - 184 750
Lotus Mark IX195592 380 - 117 010
Lotus Eleven (Le Mans)1956166 280 - 215 540
Lotus 181960215 540 - 277 130
Lotus 191962184 750 - 246 340
Lotus 20/22 Formula Junior196149 270 - 61 580
Lotus 23B BMW1963104 690 - 153 960
Lotus 27196392 680 - 117 010
Lotus 47 GT196786 220 - 110 850
Lotus 61196918 470 - 24 630
Lotus Etna V8 Berlinetta1984110 850 - 160 120
Lotus M200 Speedster199198 530 - 147 800
Lotus M250 (gliniany model)200024 634 - 49 267
Lotus Cortina Mark I Consul196449 270 - 61 580
Lotus Elite Type 14 Series II Coupé196255 430 - 73 901
Lotus Elan Series 4 SE Roadster196843 110 - 55 430
Lotus Elan +2 S130/5 Coupé1973b/d
Lotus Eclat Series 2 Coupé198114 780 - 22 170
Lotus Elite 2.2 Automatic Coupé19819850 - 14 780
Lotus Elise Type 82 Turbo198624 630 - 36 950
Talbot Sunbeam Lotus Avon198318 470 - 24 630
Ford Thames Van (transporter Lotusa)196118 475 - 30 790
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Lotus 23B BMW
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Lotus Elite Type 14 Series II Coupe
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/24] Źródło zdjęć: |

Źródło: gtspirit

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie