Test: Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium

Kia już od dawana nie jest kojarzona z dziwnymi, niezbyt ładnymi i trochę tandetnymi samochodami. Spójrzcie teraz na Proceeda, Xceeda, czy chociażby Sportage. Te samochody wyglądają i jeżdżą naprawdę świetnie. Najbardziej zachowawczym modelem zarówno pod względem wyglądu, jak i technologii do tej pory było Sorento. Teraz wszystko się zmieniło.

Mateusz Żuchowicz

Kia Sorento - test wideo

Kia Sorento z każdą kolejną generacją stawała się coraz bardziej pulchna i okrągła, a przez to trochę traciła na charakterze, by w końcu dojść do mistrzowskiego poziomu we wtapianiu się w tłum. Teraz ten model z pewnością kierowany jest do odbiorców, którzy lubią wyróżnić się na drodze. Uda się to między innymi dzięki wprowadzeniu w tym SUV-ie trochę amerykańskiego stylu.

Widać to przede wszystkim z tyłu. Samochód mocno nawiązuje (zwłaszcza kształtem) do modelu wypuszczanego na rynek w USA, czyli Telluride. Do tego gdy spojrzymy na bok, od razu wiemy, że mamy do czynienia z ogromnym samochodem. Nowe Sorento urosło i mierzy teraz 481 cm długości, a rozstaw osi wydłużył się w stosunku do poprzedniej generacji o 3,5 cm i wynosi 281,5 cm.

Jeśli chodzi natomiast o przód, to z jednej strony jest nowoczesny, a z drugiej do bólu prosty i klasyczny. Sporych rozmiarów atrapa, charakterystyczny wzór świateł do jazdy dziennej w technologi LED oraz masywny zderzak. Całość sprawia wrażenie, jakbyśmy mieli do czynienia z samochodem marki premium. Aby sprawdzić, czy inni sądzą podobnie, postanowiłem przeprowadzić sondę uliczną. Jak wyszło? O tym w filmie.

Wygląd to jednak rzecz drugorzędna, bo najważniejszy jest komfort podróżowania. Jak z tym poradziło sobie Sorento i co w nim najbardziej mi się podoba? Zapraszam do obejrzenia testu. Nie omieszkałem również sprawdzić w lekkim terenie nowego napędu na cztery koła.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach