Kia K4 wjeżdża do salonów, zaskakując cenami. Ile kosztuje następca Ceeda?

Od europejskiej premiery K4 minęło zaledwie kilka tygodni, a Kia już opublikowała polskie cenniki. Co ma do zaoferowania nowy kompakt z Korei i ile trzeba za niego zapłacić?

Kia K4Kia K4
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Kia K4 - podstawowe dane techniczne

Nowy model Kii jest wyrośniętym kompaktem - z długością 4440 mm, szerokością 1850 mm, rozstawem osi na poziomie 2720 mm i 440-litrowym bagażnikiem przebija nie tylko swojego poprzednika (który był bestsellerem marki w Polsce), ale i większość konkurentów. Równie imponująca, co wymiary, ma być gama napędów.

W planach poza standardowymi benzyniakami są hybrydy i plug-iny. Początkowo jednak w ofercie znajdziemy wyłącznie tradycyjne napędy w postaci trzycylindrowego silnika 1.0 o mocy 115 KM oraz czterocylindrowego 1.6 w dwóch wariantach: 150 KM i 180 KM. Litrowa jednostka występuje wyłącznie z przekładnią manualną, podczas gdy 1.6 sparujemy tylko z automatem DCT.

Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

Kia K4 - ceny minimalne wersji napędowych

  • 1.0 T-GDI 115 KM 6 MT - od 107 490 zł
  • 1.6 T-GDI 150 KM 7 DCT - od 116 490 zł
  • 1.6 T-GDI 180 KM 7 DCT - od 133 490 zł

Do wyboru poza trzema opcjami napędu są trzy wersje wyposażenia: M, L oraz GT-Line. Warto odnotować, że bazowego silnika 1.0 nie połączymy z odmianą GT-Line, a podstawowej wersji wyposażenia M - ze 180-konną jednostką 1.6 T-GDI.

Kia K4
Kia K4 © materiały prasowe

Kia K4 - wyposażenie i ceny

  • M - od 107 490 zł - standardowo m.in. system autonomicznego hamowania, asystent utrzymania środka pasa ruchu, oświetlenie LED, system bezkluczykowy, 12,3-calowe multimedia z nawigacją, 4,3-calowy ekran wskaźników i 5,3-calowy ekran sterowania klimatyzacją, kamera cofania, 16-calowe felgi aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, asystent jazdy po autostradzie, aktywny tempomat, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa.
  • L - od 119 990 zł - M + dodatkowo m.in. przednie lampy w stylistyce Star Map, 12,3-calowy ekran wskaźników, przyciemniane szyby tylne, fotochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, skórzana tapicerka, indukcyjna ładowarka do smartfona, system monitorowania martwego pola, czujnik deszczu, 17-calowe felgi aluminiowe.
  • GT Line - od 149 990 zł - L + dodatkowo m.in. asystent jazdy autostradowej z automatyczną zmianą pasa ruchu, system kamer 360 stopni, łopatki do zmiany biegów, cyfrowy kluczyk, kameralne oświetlenie wnętrza, 12,3-calowy wyświetlacz head-up, nagłośnienie Harman Kardon, boczne czujniki parkowania, podgrzewane tylne siedzenia, wentylowane fotele przednie, pamięć ustawień fotela kierowcy, pakiet stylistyczny GT-Line, 18-calowe felgi aluminiowe.

Biorąc pod uwagę stosunek cen do wyposażenia, K4 wypada nad wyraz dobrze, godnie zastępując na tym polu Ceeda. Dobrze, że koreański producent, mimo postępującej elektryfikacji, nie zapomina o klasycznych segmentach rynku. Ci, którzy nie chcą SUV-ów, powinni docenić tę ofertę.

  • Kia K4
  • Kia K4
  • Kia K4
  • Kia K4
  • Kia K4
  • Kia K4
  • Kia K4
  • Kia K4
[1/8] Kia K4 Źródło zdjęć: materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka