Kia cee’d GT Line – sportowy charakter oraz nowe silniki i skrzynia biegów

Kia w Genewie zaprezentuje model cee’d GT Line, który dostanie kilka charakterystycznych elementów z wersji GT. Pojawią się też nowe jednostki napędowe i dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

Obraz
Marcin Łobodziński

GT Line to usportowiona wersja tradycyjnych odmian modelu cee’d, pro_cee’d i Sportswagon, czyli kombi. Nadwozie dostanie charakterystyczne światła LED do jazdy dziennej w dolnej części zderzaka i delikatnie zmodyfikowany grill, a także masywniejszy zderzak tylny z zakończeniem w stylu dyfuzora i podwójną końcówką układu wydechowego lub pojedynczą, umieszczoną centralnie dla nadwozia kombi. Elementami dodatkowymi GT Line są przejęte z GT listwy progowe, światła tylne LED oraz nowy wzór 17-calowych obręczy kół.

Wnętrze GT Line zostanie wyposażone w nową tapicerkę, logo GT Line, skórzaną kierownicę ze wstawkami w kolorze fortepianowej czerni, aluminiowe nakładki na pedały, aluminiowy przycisk START/STOP oraz konsolę centralną w stylu GT.

Obraz

Wraz z nową Kią cee’d GT Line zadebiutuje jednostka napędowa T-GDI opracowana w centrum R&D Kia w Namyang. Jest to litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Rozwija moc 120 KM i maksymalny moment obrotowy 172 Nm. Będzie współpracował z 6-biegową przekładnią manualną. W gamie koreańskiego producenta zastąpi wolnossący silnik 1,6 GDI.

Modyfikacji poddano również silnik Diesla 1,6 CRDi, którego dla wersji GT Line zestrojono tak, by uzyskiwał 133 KM i moment obrotowy 285 Nm. Kia zapowiada, że silnik ten będzie cechowała wyjątkowo szybka reakcja na gaz już od najniższych obrotów.

Nowością w układzie przeniesienia napędu jest 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa DCT. Dostępna w modelach GT Line ma współpracować z silnikiem 1,6 CRDi i zastąpi tradycyjny automat z konwerterem. Przekładnia DCT jest zdolna do przenoszenia momentu obrotowego o wartości do 300 Nm, czyli większego niż wspomniany automat.

Kia cee’d GT Line będzie dostępna dla klientów w IV kwartale 2015 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów