Kara może być gigantyczna. Było o jedną naczepę za dużo i nie tylko

Ciągnik siodłowy aż z dwoma naczepami został zatrzymany przez patrol ITD z Lublina. Zestaw jak z Australii nie pojechał dalej, a przewoźnik, do którego należał pojazd, może dostać gigantyczną karę finansową.

Dwie naczepy to w Australii norma, ale w Polsce taki transport w ogóle nie wchodzi w gręDwie naczepy to w Australii norma, ale w Polsce taki transport w ogóle nie wchodzi w grę
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe GITD
Marcin Łobodziński

O jedną naczepę i o 18 ton za dużo — to wynik kontroli lubelskiego patrolu ITD, który zatrzymał na drodze krajowej nr 2 nietypowy dla polski zestaw.

Jest to o tyle ciekawe, że nawet gdyby nie było przeciążenia ładunkiem, to taki zestaw i tak nie może się legalnie poruszać po naszych drogach. Funkcjonariusze mieli bowiem do czynienia z połączenia ciągnika siodłowego z naczepą i kolejną naczepą. To nie Australia.

Ten nietypowy zestaw przewoził dwa kontenery i ważył łącznie 62 ton, gdzie dopuszczalne jest 44 ton. Ciężarówka jechała z Polski do Niemiec. Ciekawe, jak na taki transport zareagowałyby niemieckie służby.

Ciągnik siodłowy mógł odjechać z miejsca kontroli drogowej tylko z jedną naczepą. Za stwierdzone nieprawidłowości przewoźnikowi grozi kara w łącznej kwocie 28 tys. zł.

Marcin Łobodziński, dziennikarz Autokult.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej