Kamiq: najmniejszy crossover Škody kontra najmniejsze crossovery VW i Seata

Škoda Kamiq dołącza do grona małych crossoverów grupy Volkswagen: T-Crossa i Arony. Do tej pory VAG bardzo skutecznie dzielił różnymi cechami i rozmiarami tak, by wszystkie SUV-y jego marek, chociaż podobne, nie były ze sobą porównywalne. Jak to wygląda tym razem?

Skoda Kamiq vs Volkswagen T-Cross vs Seat AronaSkoda Kamiq vs Volkswagen T-Cross vs Seat Arona
Mariusz Zmysłowski

Škoda Kamiq vs Volkswagen T-Cross vs Seat Arona - który jest największy?

Sprawdźmy najpierw główne wymiary czeskiej nowości. Debiutująca na zbliżających się targach Geneva Motor Show Škoda Kamiq została już oficjalnie zaprezentowana pod względem podstawowych parametrów technicznych:

  • Długość Škody Kamiq: 4241 mm
  • Szerokość: 1793 mm
  • Wysokość: 1531 mm

Seat Arona jest nieco mniejszy:

  • Długość Seata Arony: 4138 mm
  • Szerokość: 1780 mmWysokość: 1552 mm

Jeszcze mniejszy jest crossover Volkswagena:

Z całej trójki tylko T-Cross pod jednym względem wyprzedza Škodę Kamiq - jest od niej wyższy.

Škoda Kamiq vs Volkswagen T-Cross vs Seat Arona - porównanie bagażników

Volkswagen T-Cross R-line
Volkswagen T-Cross R-line © fot. materiały prasowe

Dla użytkownika ostatecznie liczy się przestrzeń, którą oferują auta. Zanim będziemy mieli okazję wsiąść do całej trójki i porównać ją w praktyce, możemy przyjrzeć się podstawowym liczbom opisującym bagażniki:

  • Pojemność bagażnika Škody Kamiq: 400 do 1395 l
  • Pojemność bagażnika Seata Arony: 400 do 1280 l l
  • Pojemność bagażnika Volkswagena T-Crossa: 455 do 1281 l

Podstawowe pojemności bagażników Škody Kamiq i Seata Arony są identyczne. VW T-Cross przewyższa je o 55 l. Z kolei czeski crossover lepiej wypada pod względem pojemności maksymalnej - po złożeniu oparć kanapy. Oferuje ponad 100 litrów więcej przestrzeni.

Škoda Kamiq vs Volkswagen T-Cross vs Seat Arona - ceny

Seat Arona
Seat Arona © fot. materiały prasowe

Tutaj trzeba trochę wróżyć z fusów. Na razie importer nie podał cennika Škody Kamiq. Wiemy jedynie, że Volkswagen T-Cross kosztuje od 69 790 zł, a Seat Arona od 66 200. W obydwu przypadkach dostajemy do dyspozycji sinik benzynowy 1.0 o mocy 95 KM i ręczną skrzynię 5-biegową. Ten sam silnik ma otwierać gamę jednostek napędowych Kamiqa.

Znając politykę cenową grupy, ceny Škody Kamiq będą się zaczynać prawdopodobnie od nieco ponad 60 tys. zł. Będzie to kwota chociaż minimalnie mniejsza od 66 200 zł, które trzeba zapłacić za Seata.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach