Kalendarz F1 - 22 wyścigi w sezonie 2014

Wczoraj w Dubrowniku odbyło się spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych. Włodarze FIA dyskutowali i wreszcie ustalili konkretny kalendarz wyścigów na sezon 2014. Składa się on aż z 22 Grand Prix.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wczoraj w Dubrowniku odbyło się spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych. Włodarze FIA dyskutowali i wreszcie ustalili konkretny kalendarz wyścigów na sezon 2014. Składa się on aż z 22 Grand Prix.

Jakiś czas temu Bernie Ecclestone, czyli szef wszystkich szefów w Formule 1, który mimo wszystko musi się liczyć ze zdaniem FIA mówił o tym, że nie chciałby mieć zbyt wielu wyścigów w kalendarzu. Jednak w ciągu ostatnich lat liczba pęczniała, by wreszcie osiągnąć 22 pozycje.

Oczywiście jest to ostateczna forma kalendarza, jednak wszystko może ulec zmianie jeśli któryś z organizatorów spóźni się z budową lub przygotowaniem obiektu dla wymogów królowej sportów motorowych. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami wszystko rozpocznie się w Australii, która ugości najszybszych kierowców świata już 16 marca.

Do opcjonalnych pozycji uzależnionych od stanu obiektu należą Grand Prix Korei zaplanowane na 27 kwietnia, Grand Prix New Jersey, która wciśnięto między Monako i Kanadę, a także Grand Prix Meksyku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem ten ostatni wyścig odbędzie się między Grand Prix USA na torze w Austin i kończącym zmagania Grand Prix Brazylii, które tym razem odbędzie się aż 30 listopada.

Teoretycznie więc czeka nas o wiele krótszy okres ciszy między wyścigiem kończącym sezon, a Grand Prix rozpoczynającym kolejny. W zeszłym roku Grand Prix Brazylii na torze Interlagos odbyło się w weekend 23-25 maja, przy czym tegoroczna inauguracja miała miejsce w weekend 15-17 marca. Teoretycznie im krótsza przerwa tym krótszy czas dla zespołów na przygotowanie przyszłorocznej konstrukcji, bo pomimo tego, że prace rozpoczynają się jeszcze podczas trwania ubiegłego sezonu, to w pewien sposób część energii musi jeszcze zostać skierowana w stronę ostatnich wyścigów.

Dla kibiców oznacza to natomiast krótszy okres oczekiwania, mniej spekulacji i więcej konkretów. Z tego punktu widzenia więc powinno być jak najwięcej wyścigów w sezonie, bo to dałoby też szansę słabszym ekipom na dogonienie czołówki.

Kalendarz F1 na sezon 2014

  1. 23 marca: Malezja
  1. 6 kwietnia: Bahrajn
  1. 20 kwietnia: Chiny
  1. 27 kwietnia: Korea (*)
  1. 11 maja: Hiszpania
  1. 25 maja: Monako
  1. 1 czerwca: New Jersey (*)
  1. 8 czerwca: Kanada
  1. 22 czerwca: Austria
  1. 6 lipca: Wielka Brytania
  1. 20 lipca: Niemcy
  1. 27 lipca: Węgry
  1. 24 sierpnia: Belgia
  1. 7 września: Włochy
  1. 21 września: Singapur
  1. 5 października: Rosja
  1. 12 października: Japonia
  1. 26 października: Abu Zabi
  1. 9 listopada: USA (Austin)
  1. 16 listopada: Meksyk (*)
  1. 30 listopada: Brazylia
    • jeśli organizatorzy ukończą tory zgodnie z wymogami FIA

Źródło: DzielPasję

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił