Już nie DS 4, lecz N°4. Zmieniła się nie tylko nazwa

Kompaktowy crossover DS-a zadebiutował właśnie w mocno odświeżonym wydaniu. Zyskał nie rylko nową nomenklaturę, ale i zupełnie nowy wygląd. Trzeba przyznać, że lifting wyszedł mu ma dobre.

DS N°4DS N°4
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | DS
Aleksander Ruciński

To nigdy nie był brzydki samochód. Z pewnością jednak awangardowy. Taki też pozostał, ale teraz prezentuje się znacznie nowocześniej. Styliści sprawili, że mimo niezmienionych wymiarów, nadwozie prezentuje się bardziej proporcjonalnie. Spora w tym zasługa szerszej atrapy chłodnicy, która sprawia, że auto wygląda na niższe niż dotychczas. Docenić trzeba też zmienione reflektory DS Matrix LED Vision. Z tyłu natomiast znajdziemy światła z trójwymiarową grafiką.

Wersja po liftingu zyskała też nowe lakiery nadwozia i wzory felg - swoją drogą te mają minimum 19 cali średnicy, a w hybrydzie plug-in nawet 20 cali. A jak prezentuje się wnętrze?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

DS3 Crossback E-Tense - awangardy ciąg dalszy

W kabinie różnice są dość kosmetyczne, choć zrezygnowano z jednego ekranu. Mowa o dotykowym wyświetlaczu na konsoli środkowej. Poza tym jest 21-calowy head up display, cyfrowe zegary o przekątnej 10,25 cala i 10-calowy ekran multimediów. Francuzi twierdzą, że bardzo przyłożyli się do materiałów i wyposażenia. To zawsze było bogate, ale teraz listę uzupełniono m.in. o system audio Focal Electra z 14 głośnikami.

DS N°4
DS N°4 © Materiały prasowe | DS

Jeśli chodzi o silniki, DS N°4 nie ma powodów do wstydu. Gama rodzajów napędu jest bowiem rozbudowana. Bazę stanowi 145-konne, benzynowe 1.2 z 6-stopniową skrzynią automatyczną. Dalej mamy hybrydę plug-in 1.6 o mocy 225 KM, z akumulatorem o pojemności 14,6 kWh, co ma wystarczyć na przejechanie nawet 81 km na samym prądzie.

Jest też odmiana w pełni elektryczna E-Tense generująca 213 KM, zasilana akumulatorem 58,3 kWh. Obiecywany zasięg to 450 km, a maksymalna moc ładowania wynosi 120 kW.

Co warte odnotowania, do gamy dołączy również 130-konny diesel 1.5 BlueHDi, więc klienci będą mieć do wyboru pełne spektrum napędów. Na ceny i szczegółową specyfikację musimy jednak jeszcze poczekać.

  • DS N°4
  • DS N°4
  • DS N°4
  • DS N°4
  • DS N°4
[1/5] DS N°4 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | DS

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach