Już możesz kupić Alpine Première Édition

1955 egzemplarzy limitowanej edycji Alpine Première Édition zostało wystawionych na sprzedaż jeszcze przed premierą tego modelu. Można już składać zamówienia.

Alpine VisionAlpine Vision
Źródło zdjęć: © fot. Renault
Marcin Łobodziński

Jeszcze przed premierą Tesli Model 3 złożono 130 tys. zamówień, przy czym 20 tys. osób wpłaciło zaliczki nie wiedząc, jak samochód będzie wyglądał. Alpine może odnieść podobny sukces, ale w mniejszej skali. Nie powinno być problemu ze sprzedaniem 1955 sztuk samochodu marki, która pół wieku temu odnosiła sukcesy w rajdach samochodowych. Swoją drogą, liczba 1955 to jednocześnie data stworzenia marki przez Jeana Rédélé, a niedługo później model Renault Alpine A110 wygrywał na światowych odcinkach specjalnych.

Obraz
© fot. Renault

Alpine to samochód, który zapisał się w kulturze motoryzacyjnej swoją elegancją, dynamiką i niekwestionowanymi sukcesami w sportach motorowych. Od momentu zapowiedzi powrotu Alpine otrzymaliśmy ze wszystkich stron świata wiele przejawów zainteresowania naszym nowym samochodem. Dlatego też zdecydowaliśmy się na otwarcie zapisów jeszcze przed jego rynkowym debiutem, z myślą o miłośnikach samochodów sportowych, do których przemawia Alpine. Modele Première Édition będą pierwszymi samochodami, które wyjadą z zakładu. Chcemy podkreślić to wydarzenie umożliwiając fanom marki Alpine wybór numeru samochodu.

Michael van der Sande, dyrektor generalny Alpine

Alpine Première Édition będzie miało oryginalne wyposażenie przeznaczone wyłącznie dla tej specyfikacji. Niestety nie znamy żadnych szczegółów. Podobnie jak ceny i danych technicznych, które zostaną ogłoszone w pierwszym kwartale 2017 roku. Wiemy tylko, że auto ma przyspieszać do 100 km/h w 4,5 sekundy, masa własna ma nie przekraczać 1100 kg, a cena brutto tej limitowanej serii będzie kształtować się we Francji na poziomie 55 - 60 tys. euro, co daje równowartość 250-260 tys. zł.

Obraz
© fot. Renault

Rezerwując już ten model poprzez specjalną aplikację dostępną na oficjalnej stronie internetowej alpinecars.com i wpłacając 2000 euro zaliczki, przyszły klient ma możliwość wyboru numeru samochodu od 1 do 1955 pod warunkiem, że numer nie zostanie wcześniej zarezerwowany. Tabliczka z numerem będzie umieszczona na konsoli centralnej. Do wyboru będzie również jeden z trzech kolorów nadwozia: niebieski – Bleu Alpine, czarny – Noir Profond i biały – Blanc Solaire. Który byście wybrali?

Samochód można zamawiać w następujących krajach: Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Japonia, Luksemburg, Belgia, Austria, Holandia, Polska, Szwecja, Portugalia, Szwajcaria. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec 2017 roku.

Nową Alpine teoretycznie już widzieliśmy w lutym tego roku, ponieważ zaprezentowany wówczas Alpine Vision miał wyglądać jak wersja produkcyjna. Koncept wygląda tak jak trzeba, czyli odwołuje się w 100 procentach do pierwowzoru. Połączenie stylu retro i nowoczesnego sposobu projektowania wyszło firmie powracającej na rynek doskonale. Alpine udostępniło fotografie zamaskowanych samochodów.

Nie zdziwię się, gdy klienci będą kupować równie chętnie ten samochód jak Porsche Caymana, który już powoli się nudzi. Tylko edycje specjalne są jeszcze jako tako pociągające. Myślę też, że Alpine może bez problemu konkurować z Alfą Romeo 4C oraz niezliczonymi wersjami Lotusa Elise. Pod względem ceny wszystkie te auta wyglądają podobnie, więc ten niszowy segment będzie jeszcze mocniej obstawiony.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej