Jest OK, ale szału nie ma – Mansory X5 M (2010)

Szwajcarski oddział niemieckiej firmy Mansory rozszerza paletę swoich samochodów o BMW. Pierwszym autem nowej linii jest BMW X5 M.

Mansory X5 M fot.13Mansory X5 M fot.13
Olgierd Lachowski

Szwajcarski oddział niemieckiej firmy Mansory rozszerza paletę swoich samochodów o BMW. Pierwszym autem nowej linii jest BMW X5 M.

Mansory X5 M fot.4
Mansory X5 M fot.4

X5 M i X6 M - pierwsze modele bawarskiej firmy - wyposażone są w nowy silnik (S63B44), który prawdopodobnie zostanie również zainstalowany w przyszłych M5 i M6. Ma on 8 cylindrów w układzie widlastym i jest wspomagany przez dwie turbosprężarki. 4,4-litrowa jednostka ma moc 555 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 680 Nm przy 1500-5650 obr./min.

SUV BMW nie jest lekki, bo waży 2380 kg, ale dość duża masa nie przeszkadza mu w rozpędzeniu się do 100 km/h w 4,70 s i osiągnięciu 250 km/h jako prędkości maksymalnej.

Mansory X5 M fot.7
Mansory X5 M fot.7

Biorąc pod uwagę niektóre wcześniejsze dokonania niemieckiego tunera, można by się spodziewać wiele - niekoniecznie dobrego. Tym razem jednak nie jest tragicznie, choć rewelacji też nie ma.

Wszystkie części pakietu stylistycznego - począwszy od przedniego zderzakospojlera z wielkimi wlotami powietrza, przez pokrywę silnika (z wylotami), nakładki poszerzające nadwozie (o 70 mm z przodu i 80 mm z tyłu), listwy progowe, tylny zderzak z dyfuzorem aż po tylny spojler na drzwiach - wykonano z włókna węglowego. Moim skromnym zdaniem niezbyt dobrze do całości pasują te nielakierowane ‘skrzydełka’ zamontowane na przednim zderzaku.

Mansory X5 M fot.9
Mansory X5 M fot.9

W przednim zderzaku znalazło się miejsce na zestawy diod LED pracujących jako światła do jazdy dziennej. Zespół Mansory zamontował 23-calowe felgi, na których z przodu i z tyłu znajdują się opony 315/25. Obniżono też zawieszenie o 40 mm, ale jest możliwość regulacji jego wysokości. W fazie testów pozostaje na razie układ hamulcowy z większymi tarczami i wielotłoczkowymi zaciskami, zatem nie znajduje się on jeszcze w tym samochodzie.

Dzięki lepszemu chłodzeniu, zoptymalizowanemu sterowaniu silnikiem, nowemu sportowemu układowi wylotowemu i zmianom w głowicach moc auta wzrosła do imponujących 670 KM, zaś moment obrotowy do 950 Nm przy 5900 obr./min. Większa moc pozwala osiągnąć prędkość 300 km/h, a do 100 km/h przyspieszyć w zaledwie 4,20 s.

Mansory X5 M fot.15
Mansory X5 M fot.15

We wnętrzu tego konkretnego egzemplarza przestylizowano tylko kierownicę, ale tuner informuje, że spełni każdą zachciankę klienta. Ceny poszczególnych komponentów nie zostały podane, choć na pewno nie są promocyjne, bo ekipa Mansory wysoko ceni swoje umiejętności.

X5 M to drugi z zapowiadanych przez tunera samochodów, które mają być pokazane na paryskim salonie samochodowym. W najbliższym czasie pojawią się BMW X6 M oraz limuzyna serii 7 (a oddział w Niemczech pracuje nad Mercedesem SLS). Ciekawe, czy Mansory zdąży z tymi autami na salon we Francji?

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 670 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 152,45 KM/l (seryjny - 126,28 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 950 Nm przy 5900 obr./min
  • Skrznia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 395 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 385 mm
  • Koła przednie: 23\
  • Koła tylne: 23\
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:


  • Masa własna: ≈ 2380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,55 kg/KM (seryjny - 4,29 kg/KM)
  • Długość: 4851 mm
  • Szerokość: 2074 mm (+ 80 mm)
  • Wysokość: 1724 mm (- 40 mm)
  • Rozstaw osi: 2933 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
  • Prędkość maksymalna: 300 km/h
  • Obraz
  • Mansory X5 M fot.13
  • Mansory X5 M fot.4
  • Mansory X5 M fot.15
  • Mansory X5 M fot.7
  • Mansory X5 M fot.9
  • Mansory X5 M fot.10
  • Mansory X5 M fot.1
  • Mansory X5 M fot.2
  • Mansory X5 M fot.3
  • Mansory X5 M fot.4
  • Mansory X5 M fot.5
  • Mansory X5 M fot.6
  • Mansory X5 M fot.7
  • Mansory X5 M fot.8
  • Mansory X5 M fot.9
  • Mansory X5 M fot.10
  • Mansory X5 M fot.11
  • Mansory X5 M fot.12
  • Mansory X5 M fot.13
  • Mansory X5 M fot.14
  • Mansory X5 M fot.15
[1/22] Źródło zdjęć: |

Źródło: mansory

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.