Jeśli masz Androida, spodoba ci się Android Auto. Interfejs docenisz w każdym samochodzie

Większość smartfonów w Polsce działa pod kontrolą systemu operacyjnego Google'a, a to oznacza, że teoretycznie mogą korzystać z Android Auto. Funkcję tę docenią wszyscy, którzy używają telefonów w aucie np. jako nawigacji. Czym dokładnie jest i na co pozwala?

Interfejs Android Auto w Skodzie KodiaqInterfejs Android Auto w Skodzie Kodiaq
Źródło zdjęć: © Fot. Mariusz Zmysłowski
Michał Zieliński

Rozbudowane funkcje smartfonów sprawiają, że są one świetnymi kompanami każdego kierowcy. Szczególnie te działające pod kontrolą systemu Android mają sporo do zaoferowania, a flagową funkcją jest darmowa nawigacja Google Maps z bardzo dobrze działającą możliwością omijania korków.

Nic dziwnego, że tak wielu zmotoryzowanych używa telefonów do nawigowania podczas jazdy. Google, czyli producent systemu, zauważył ten potencjał i dlatego powstało Android Auto.

Czym jest Android Auto?

Najprościej mówiąc, Android Auto to specjalny interfejs przystosowany do używania w samochodzie. Charakteryzuje się dużymi przyciskami i ograniczoną liczbą funkcji. Poza dzwonieniem pozwala używać tylko aplikacji, które zostały do niego dostosowane. Są to np. wspomniane Google Maps czy Waze, a także Spotify, Google Play Music czy Pocket Cast.

Ponadto Android Auto pozwala na używanie wybranych komunikatorów. Wśród nich znajdują się popularne Facebook Messenger, WhatsApp oraz Skype. Pełna lista wspieranych aplikacji znajduje się w specjalnej sekcji w sklepie Google Play Store. Dużą rolę w Android Auto odgrywa również Google Asystent.

Ekran główny Android Auto pokazuje informacje w formie kart
Ekran główny Android Auto pokazuje informacje w formie kart © Fot. Mariusz Zmysłowski

Interfejsu można używać na dwa sposoby. Jeśli mamy kompatybilny system multimedialny, Android Auto może być wyświetlany na ekranie w samochodzie. Co ważne, działa równolegle z systemem auta, dzięki czemu można między nimi wygodnie przełączać. To szczególnie istotne w modelach, gdzie z wyświetlacza steruje się np. klimatyzacją.

Android Auto w żaden sposób nie integruje się z samochodem, przez co nie pozwala na kontrolowanie go. Drugą z możliwości jest używanie interfejsu bezpośrednio na smartfonie. Nie trzeba łączyć go w żaden sposób z systemem samochodu, ale robiąc to możemy wykorzystać głośniki i mikrofon auta. Warto zwrócić uwagę, że korzystając z Android Auto na telefonie ekran nie będzie się blokował automatycznie.

W jaki sposób używa się Android Auto?

Podłączając telefon do samochodu – niezależnie od tego, czy jest w pełni kompatybilny z Android Auto – zyskujemy możliwość sterowania wybranymi funkcjami za pomocą guzików i pokręteł na konsoli centralnej. Szczególnie przydatna jest możliwość wywoływania Google Asystenta przyciskiem z kierownicy.

W autach, gdzie system multimedialny jest obsługiwany pokrętłem, wykorzystywane jest ono również do nawigowania po Android Auto. W większości przypadków po interfejsie poruszać się można korzystając z ekranu dotykowego. Niektóre funkcje można też obsługiwać za pomocą głosu (również w języku polskim).

Android Auto wykorzystuje smartfona do łączenia się z internetem
Android Auto wykorzystuje smartfona do łączenia się z internetem © Fot. Mariusz Zmysłowski

Z jakimi samochodami kompatybilny jest Android Auto?

Funkcja dostępna jest w zasadzie w każdym aucie – wtedy interfejs wyświetla się na ekranie telefonu. Natomiast w niektórych samochodach można przenieść Android Auto na wyświetlacz na konsoli centralnej. Takie modele oferuje większość popularnych marek. Oto lista producentów samochodów obsługujących Android Auto:

  • Abarth,
  • Alfa Romeo,
  • Aston Martin,
  • Audi,
  • Citroën,
  • Dacia,
  • DS,
  • Fiat,
  • Ford,
  • Honda,
  • Hyundai,
  • Jaguar,
  • Jeep,
  • Kia,
  • Lamborghini,
  • Land Rover,
  • Maserati,
  • Mazda,
  • Mercedes-Benz,
  • Mitsubishi,
  • Nissan,
  • Opel,
  • Peugeot,
  • Renault,
  • Seat,
  • Skoda,
  • smart,
  • SsangYong,
  • Subaru,
  • Suzuki,
  • Volkswagen,
  • Volvo.

W przyszłości dołączą do tej listy dołączą Bentley, Infiniti, Iveco oraz Łada. Samochody, które nie są kompatybilne z Android Auto można doposażyć w radio pozwalające w pełni cieszyć się możliwościami interfejsu. Takie jednostki oferują Adayo, Alpine, Blaupunkt, Caska, Clarion, CVTE, Evus, JBL, JVC, Kenwood, Macrom, Mongoose, Panasonic, Pioneer, Skypine, Sony oraz UniMax.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów