Jeep pokazał Wagoneera i Grand Wagoneera. Skupione na luksusie, nie bezdrożach

Wydawało się, że największym samochodem w gamie Jeepa pozostanie nowy Grand Cherokee L, ale producent zaskoczył premierą jeszcze większego Wagoneera i Grand Wagoneera. Osadzony na ramie potężny SUV nie jest jednak zaprojektowany do pokonywania bezdroży.

Charakterystyczny grill oczywiście musiał się tu znaleźć.Charakterystyczny grill oczywiście musiał się tu znaleźć.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe Jeep
Mateusz Lubczański

Luksus i podróż w komfortowych warunkach – takie założenie przyświecało konstruktorom pojazdu, którego nazwa jest doskonale znana i odcisnęła się w historii Jeepa. Wagoneer ma konkurować z takimi pojazdami, jak Cadillac Escalade, GMC Yukon Denali, Lincoln Navigator czy, przekładając to na rynek europejski, Lexus LX. Ten ostatni pojawił się w ofercie dosłownie na chwilę i sprzedał się na pniu.

Wnętrze Jeepa Grand Wagoneera
Wnętrze Jeepa Grand Wagoneera © mat. prasowe Jeepa

Wagoneer to prawdziwy gigant – ma ponad 3-metrowy rozstaw osi, a pomieści nawet 8 osób. Różnica pomiędzy wersją "Grand" nie przejawia się jednak w rozmiarach. Pod maską nie ma mowy o żadnym ograniczaniu się. Bazowa jednostka ma 5,7 l pojemności i generuje 392 KM. Napęd na tył jest w standardzie, ale można zdecydować się na jeden z 3 układów: "zwykłego" napędu na cztery koła, wersji z reduktorem czy nawet z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym. Z kolei Grand Wagoneer ma już jednostkę o pojemności 6,4 l i topowy układ 4x4. Standardowo dostajemy też pneumatyczne zawieszenie, ale tym autem nie zaszalejemy na bezdrożach. Układ hybrydowy jest w planach.

W kabinie znajdziemy masę ekranów – w tym wyświetlacz reagujący na dotyk i obsługujący klimatyzację. Grand Wagoneer oferuje kapitańskie siedzenia nawet w drugim rzędzie (choć opcjonalna kanapa też jest dostępna) oraz ekran dla pasażera. To rozwiązanie widzieliśmy już chociażby w Porsche Taycanie i pozwala na np. obsługę nawigacji. Co ciekawe, elementy wyświetlane są niewidoczne dla kierowcy, by go nie rozpraszać. Systemy rozrywki dla osób z tyłu obsługują np. streaming filmów z Amazona.

Wystarczy tylko rzut oka na wnętrze, by przekonać się, że Jeep Wagoneer (i Grand Wagoneer) grają w klasie luksusowej. Na razie ceny Wagoneera to ok. 60 tys. dolarów, a topowe egzemplarze ukryte pod nazwą Obsidian wyceniane są nawet na 100 tys. dolarów.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam