Jean-Marc Gales zdradza przyszłość Lotusa: bez Esprita, ale z crossoverem

Kilka lat temu Dany Bahar próbował wprowadzić Lotusa na drogę skierowaną w stronę rozwoju linii sportowych maszyn. Niestety, czas pokazał, że nowy Elan, Elise, Elite i Esprit nie znajdą dla siebie miejsca w palecie brytyjskiej marki.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

W wywiadzie dla Auto Expressu obecny dyrektor Lotusa przyznał, że chociaż nowy Esprit był niemal gotowy, nie zostanie on wprowadzony do produkcji. Firma będzie się rozwijać, ale nie w ten sposób. Na razie Lotus planuje poszerzenie współpracy z zewnętrznymi dostawcami, która może zaowocować w nowych rozwiązaniach, niezwiązanych z planami Bahara.

Gales zaprzeczył w tej samej rozmowie, jakoby Lotus miał w planach budowanie własnych silników, takich jak V8, które miało zasilać Esprita. Twierdzi on, że woli polegać na jednostkach Toyoty ze względu na zaufanie jakim brytyjska firma je darzy. Bahar stwierdził, że Lotus woli używać dobrych, niezawodnych silników, niż iść drogą innych firm, które zdecydowały się na kosztowną budowę swoich motorów.

Na razie cała gama tego producenta będzie bazować na modelach Elise, Exige i Evora. Będą one rozwijane pod względem osiągów i prowadzenia. Na koniec Gales dodał, że w ciągu najbliższych trzech lub czterech lat Lotus przedstawi crossovera, a następnie sedana.

Miłośnicy marki mogą być rozczarowani, jednak należy pamiętać, że każdy producent musi przede wszystkim zarabiać. Jeśli działalność nie przynosi zysków, kończy ona bankructwem. Dlatego tak jak Porsche potrzebowało Cayenne'a, który zapewnił zastrzyk finansowy marce, tak prawdopodobnie teraz Lotus potrzebuje crossovera i sedana.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić