WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

JE Design Seat León SC 2.0 TDI FR (2013)

Obecnie produkowany León debiutował pół roku temu. Teraz przyszła pora na pierwszy tuning tego modelu. Zajęła się nim wyspecjalizowana w autach hiszpańskiej marki firma JE Design. Pod nóż poszedł wóz ze 184-konnym turbodieslem.

Obraz
Olgierd Lachowski

Seat jest obecnie w nie najlepszej kondycji finansowej. Auta sprzedają się kiepsko, choć Hiszpanie wymienili już część palety modelowej. Prawdopodobnie gdyby ta marka nie miała finansowego wsparcia Volkswagena, zostałaby już zamknięta. Z drugiej strony niemiecki koncern w dużym stopniu narzuca to, co mają produkować Hiszpanie.

Zaprezentowany w Genewie León dostępny jest z szeroką paletą silników, w tym z 2-litrowym turbodieslem zaopatrzonym we wtrysk typu common rail.Motor jest przygotowany w dwóch wersjach mocy: 150 KM i 184 KM. W drugiej odmianie jednostka napędowa swoją moc maksymalną rozwija przy 4000 obr./min. Moment obrotowy wynosi zaś 380 Nm przy 1750-3000 obr./min.

Obraz

Wgranie nowego pakietu sterującego silnikiem przez inżynierów JE Design umożliwiło jednak zwiększenie liczby koni mechanicznych do 210, a maksymalnego momentu obrotowego do 430 Nm. Po tej zmianie 3-drzwiowy León przyspiesza do 100 km/h w 6,90 s zamiast 7,50 s, ale jego prędkość maksymalna pozostała na tym samym poziomie co w wozie fabrycznym i wynosi 228 km/h.

Auto ma wymienione seryjne sprężyny zawieszenia na sztywniejsze i krótsze odpowiedniki, które obniżyły wóz o 30 mm. Dostępne są też kompletnie regulowane zawieszenia KW, za których sprawą León może być niższy od 30 do 65 mm.

Obraz

Przy okazji tuningu starszych modeli Seata opracowywanego przez JE Design niejednokrotnie wspominałem, że pakiety spojlerów proponowanych przez niemiecki warsztat zupełnie nie pasują do bryły nadwozia. Tym razem jest zupełnie inaczej.

Wszystko to za sprawą faktu, że przedni spojler i listwy przymocowane do progów nie są tak duże, jak bywały kiedyś. Mniejsze i delikatniejsze elementy powodują, że León nie wygląda karykaturalnie, tylko bardziej sportowo. Z tyłu znalazło się miejsce dla skromnej imitacji dyfuzora. Części są zrobione z kompozytu węglowego.

Obraz

Na potrzeby prezentacji samochód ubrano w dwa zestawy kół. Po prawej stronie pojazdu znajdują się 18-calowe felgi o szerokości 7,5” z oponami o rozmiarze 225/40 R 18. Z kolei po stronie kierowcy zamontowano 19-calowe obręcze z oponami 225/35 R 19.

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 210 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 106,71 KM/l (seryjny – 93,50 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 430 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 288 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 253 mm
  • Koła przednie: 18-19”
  • Koła tylne: 18-19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1350 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,43 kg/KM (seryjny – 7,34 kg/KM)
  • Długość: 4236 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Wysokość: 1401 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2599 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,90 s
  • Prędkość maksymalna: 228  km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej