WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

JE Design Seat León 1.8 TSI FR (2013)

We wrześniu na łamach Autokultu pisaliśmy o wyposażonym w turbodiesla Seacie Leónie przerobionym przez JE Design. Teraz ten sam garaż przedstawił Leóna z ponad 200-konną jednostką benzynową.

Obraz
Olgierd Lachowski

León być może będzie modelem, dzięki któremu pozbiera się do kupy mający poważne kłopoty finansowe hiszpański Seat. Nowym kompaktem Seata interesuje się też JE Design – ekspert od tuningu samochodów tej marki.

Seat León dostępny jest z pięcioma różnymi silnikami z czego dwa to jednostki wysokoprężne. Jeśli wziąć pod uwagę wszystkie wersje mocy, dostępne skrzynie biegów i rodzaje nadwozia, to ten model jest oferowany w aż 42 wariantach. JE Design wybrało odmianę z 1,8-litrowym silnikiem o zapłonie iskrowym z ręczną skrzynią biegów, które zostały zamontowane w karoserii hatchback z pięciorgiem drzwi.

Obraz

Zainstalowany w poprzek 4-cylindrowy rzędowy motor, to oczywiście konstrukcja z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. W seryjnej konfiguracji ma ona moc 180 KM i moment obrotowy 250 Nm. 6-biegowa przekładnia przenosi napęd wyłącznie na przednią oś. Dostępna jest też zautomatyzowana dwusprzęgłowa 7-przełożeniowa skrzynia biegów.

Osiągi na drodze idą w parze z dynamicznym wyglądem Seata Leóna. Przyspieszenie 0-100 km/h w 7,50 s i prędkość maksymalna 226 km/h powinny zadowolić nawet wybrednych kierowców. Jeżeli jednak to za mało, to Leóna może podkręcić JE Design.

Obraz

Tylko zmianą elektroniki i montażem sportowego „wydechu” tuner zyskał 35 KM. Z kolei moment obrotowy urósł do okrągłych 300 Nm. Maksymalne wartości obu parametrów dostępne są przy tych samych obrotach, co wcześniej – moc przy 5100-6200 obr./min, a moment przy 1250-5000 obr./min.

Ulepszony Seat na osiągnięcie setki potrzebuje 6,90 s, a rozpędzanie kończy przy 235 km/h. Ciekawe jak prezentują się na tle fabrycznego wozu czasy przyspieszeń na poszczególnych biegach?

W zależności od zasobności portfela klient JE Design może wybrać jeden z trzech zestawów tuningu zawieszenia. Najtańszy składa się ze sprężyn obniżających auto o 30 mm, droższy to gwintowane zawieszenie z regulacją wysokości, a najwięcej trzeba zapłacić za pakiet wyposażony w pokrętła regulacyjne charakterystyki pracy amortyzatorów.

Obraz

Nadwozie zostało ozdobione nakładką pod zderzak z przodu, listwami progowymi, niewielką imitacją dyfuzora i spojlerem dachowych. Dodatki wizualne pasują całkiem dobrze do ostrych linii nowego Leóna. Są także nowe, większe felgi o średnicy 18”, które są obute w gumy o parametrach 225/40 R 18 na każdym kole.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1798 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 215 KM przy 5100-6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 119,58 KM/l (seryjny  – 100,11 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 1200-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 288 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 253 mm
  • Koła przednie: 7,5 x 18”
  • Koła tylne: 7,5 x 18”
  • Opony przednie: 225/40 R 18
  • Opony tylne: 225/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1290 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,00 kg/KM (seryjny – 7,17 kg/KM)
  • Długość: 4236 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Wysokość: 1401 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2599 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,90 s
  • Prędkość maksymalna: 235  km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej