Jay Leno w Rossi SixtySix [wideo]

W czerwcu informowaliśmy Was o nowym koncepcie bazującym na Corvette C6, a przypominającym współczesną wersję kultowej Corvetty C2 z 1963 roku. Amerykański komik - Jay Leno -  miał okazję zapoznać się bliżej z tym niecodziennym samochodem, co jest świetną okazją, żeby i Wam przybliżyć nieco ten pojazd.

Rossi SixtySixRossi SixtySix
Arkadiusz Gabrysiak

Rossi SixtySix, bo tak brzmi nazwa tego samochodu, jest dziełem niewielkiej firmy o nazwie Rossi Motor Company. Projekt na ekranach komputerów powstawał 2,5 roku, jednak efekt końcowy jest zdumiewający. Dawcą podzespołów była tutaj najnowsza generacja Chevroleta Corvette, a więc wersja C6 wyposażona w 6,0-litrowy silnik V8 generujący 456 koni mechanicznych i 542 Nm momentu obrotowego.

Rossi SixtySix
Rossi SixtySix

Nadwozie natomiast zostało tak zaprojektowane, aby zamknąć najlepsze cechy Corvetty C2 z 1963 roku w nowoczesnej formie. Stąd też masa przetłoczeń i charakterystyczne, dzielone tylne okno, które występowało jedynie w modelu C2 z 1963 roku. Co ciekawe, nowa karoseria spowodowała wzrost masy pojazdu w stosunku do oryginalnej wersji C6 o około 190 kg i wynosi teraz 1610 kg.

Producent preferuje wykonywanie modelu SixtySix z kompletnie nowych Corvett, a cena gotowego pojazdu oscyluje w granicach 130 000 dolarów (cena nowej Corvetty C6 została tutaj już uwzględniona). Rossi Motor Company oszacowało, że produkcja jednego egzemplarza Rossi SixtySix będzie trwała około 5 dni roboczych.

Nam pozostaje jedynie pomarzyć, a Jey Leno wygląda na bardzo zadowolonego z jazdy tym oryginalnym samochodem i nie zdziwiłbym się, jeśli niebawem dołączy ten pojazd do swojej ogromnej kolekcji.[block position="inside"]8516[/block]

Źródło: Motor Authority

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa