Ogłosił "trudną, ale konieczną decyzję". Japończycy zwijają interes
CEO Nissana, Ivan Espinosa, ogłosił "trudną, ale konieczną decyzję" o zamknięciu fabryki Oppama po zakończeniu roku fiskalnego 2027. Jest to element planu naprawczego "Re:Nissan", który przewiduje redukcję liczby zakładów produkcyjnych z 17 do 10.
Fabryka Oppama, zlokalizowana w Japonii, działa od 1961 roku. Przez 64 lata wyprodukowano tam ponad 17,8 miliona pojazdów, w tym modele Note, Note Aura, Leaf, Cube oraz March (Micra). Zamknięcie zakładu wpłynie na około 2400 pracowników, a produkcja zostanie przeniesiona do fabryki w Kyushu.
Decyzja jest częścią szerszej strategii mającej na celu zmniejszenie globalnej siły roboczej o 20 000 osób do końca roku fiskalnego 2027. Redukcje obejmują nie tylko produkcję, ale także koszty sprzedaży, ogólne i administracyjne (SG&A). Nissan planuje również ograniczyć działalność badawczo-rozwojową, zmniejszając liczbę platform pojazdów z 13 do 7 i redukując złożoność części o 70%.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W ramach oszczędności niektóre projekty nowych modeli zostały wstrzymane. Zespół liczący 3000 osób skupia się wyłącznie na inicjatywach redukcji kosztów. Pojawiły się też doniesienia o możliwej sprzedaży i wynajmie zwrotnym siedziby głównej w Jokohamie.
Przyszłość terenu fabryki Oppama jest obecnie analizowana, a Nissan rozważa "szeroki wachlarz opcji". Zamknięcie dotyczy tylko zakładu produkcyjnego. Ośrodek badawczy, obiekt testów zderzeniowych, tor testowy oraz nabrzeże o pojemności 20 000 samochodów będą nadal funkcjonować.