WAŻNE
TERAZ

Warszawa potwierdza. Reżim Łukaszenki uwolnił trzech Polaków

Jakie silniki zagrają pod maską nowej Astry?

Już za nieco ponad 3 tygodnie będziemy mogli w końcu bez przeszkód podziwiać sylwetkę nowego Opla Astry. Samochód ma oficjalnie zadebiutować podczas targów we Frankfurcie, których otwarcie przewidziano na dzień 17 września. Przypominamy, że sprzedaż nowej Astry rozpocznie się jeszcze w tym roku, a patrząc na jej okrągłe kształty z całą pewnością chętnych nie będzie brakować.

Opel AstraOpel Astra
Mateusz Gajewski

Do tej pory brakowało nam informacji na temat silników, jakie będą pracować pod maską odnowionego modelu. Na szczęście Opel postanowił nie trzymać nas więcej w niepewności i wiemy już, że na samym starcie dostępne będzie siedem jednostek.

Już za nieco ponad 3 tygodnie będziemy mogli w końcu bez przeszkód podziwiać sylwetkę nowego Opla Astry. Samochód ma oficjalnie zadebiutować podczas targów we Frankfurcie, których otwarcie przewidziano na dzień 17 września. Przypominamy, że sprzedaż nowej Astry rozpocznie się jeszcze w tym roku, a patrząc na jej okrągłe kształty z całą pewnością chętnych nie będzie brakować.

Do tej pory brakowało nam informacji na temat silników, jakie będą pracować pod maską odnowionego modelu. Na szczęście Opel postanowił nie trzymać nas więcej w niepewności i wiemy już, że na samym starcie dostępne będzie siedem jednostek.

Będą to cztery silniki benzynowe i trzy wersje diesla. W 2010 roku do gamy silników diesla dołączy opcja "ekologiczna", czyli oplowski ecoFLEX. Już teraz wiadomo, że wersja ecoFLEX nowej Astry będzie zasilana małą jednostką 1,3 CDTI o mocy 95KM i średnim zapotrzebowaniu na ropę wynoszącym 4,2 l/100km.

Opel Astra
Opel Astra

Początkowo klienci poszukujący jednostek oszczędnych, będą zmuszeni nabyć najsłabsze wersje silnikowe. W przypadku jednostki benzynowej jest to opcja 1,4-litra o mocy 100KM, która potrzebuje średnio 5,5-litra paliwa aby przejechać 100 kilometrów. Nieco bardziej rozsądnym wyborem byłaby może ta sama jednostka ale z turbiną - silnik 1,4 Turbo konsumuje tylko 5,9 l/100km, ale posiada o 40KM mocy więcej. Mocniejsze odmiany 1,6- i 1,6-litra Turbo nie schodzą raczej poniżej 6-litrów na 100km. Ten pierwszy dysponuje mocą 115KM, podczas gdy jego mocniejszy rówieśnik ma 180KM.

W przypadku diesli jednostką wyjściową jest silnik 1,7 CDTI o mocy 110KM. Jego apetyt na paliwo wynosi 4,7-litra na 100km. Co ciekawe w ofercie znajdzie się także mocniejsza wersja tego silnika, posiadająca o 15KM więcej, jednak jej zużycie ropy i emisja CO2 będą takie same jak w przypadku wersji słabszej (4,7-litra i 124g CO2 na kilometr). Najmocniejszą odmianą będzie silnik 2,0 CDTI, którego moc wyniesie 160KM, ale zużycie paliwa średnio nie przekroczy wartości 4,9-litra na 100km.

Jest w czym więc wybierać, panowie i panie. Do rozwikłania wciąż pozostaje kwestia cen nowej odsłony Opla Astry.

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy