Jak zbudować replikę Bugatti Veyron? [wideo]

Któż z nas nie marzy o tym, żeby mieć w garażu motoryzacyjne sacrum na czterech kołach z 1001-konnym silnikiem. Jedni tylko marzą i wieszają na ścianach kolejne plakaty, inni kombinują, jak zdobyć kilka milionów złotych, podczas gdy spryciarze udowadniają, że wystarczy się tylko trochę postarać.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Któż z nas nie marzy o tym, żeby mieć w garażu motoryzacyjne sacrum na czterech kołach z 1001-konnym silnikiem. Jedni tylko marzą i wieszają na ścianach kolejne plakaty, inni kombinują, jak zdobyć kilka milionów złotych, podczas gdy spryciarze udowadniają, że wystarczy się tylko trochę postarać.

Niejaki Orlando M. to od jakiegoś czasu jeden z bohaterów motoryzacyjnych maniaków. Otóż człowiek ten postanowił zbudować sobie Bugatti. Kupił więc używane Porsche Boxster S, które dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi idealnie nadaje się jako pojazd bazowy, na którym powstanie nadwozie Veyrona. No właśnie, nadwozie, czyli najtrudniejszy element konstrukcji.

Musi być perfekcyjnie zrobione, aby nikt na pierwszy rzut oka nie poznał, że to faktycznie tylko Porsche z dorobioną karoserią. Orlando używa włókna szklanego, które formuje ręcznie, wzorując się na mniejszych modelach w skali 1:18 oraz na prawdziwym aucie, tak długo, aż uzyska idealny kształt. Na jednym z filmów poniżej twórca powiedział nawet, że chce, aby wnętrze auta również było identyczne jak w oryginalnym Bugatti.

Jest jednak bariera, której nie przeskoczy nawet najzdolniejszy rzemieślnik. Jednostka napędowa. Czy myślicie, że pojazd na podwoziu Porsche z karoserią wykonaną z włókna szklanego daje chociaż namiastkę frajdy z posiadania Veyrona?

BUGATTI REPLICA maker : ORLANDO M. interview

BUGATTI VEYRON REPLICA by Orlando M.

MAKING of BUGATTI VEYRON replica by ORLANDO M.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są